Sagan om Öland, del 2

 
Jag fotade soluppgången.

  
Nej, det är inte sarre, utan glass på andra bilden.

  
Lite bilder från en av kvällarna. MYS! ♥

 
Hårda brudar i cykelbil. (OBS! Trafikfara!)

Klicka för förstoring.

Jag fotade faktiskt inte sådär överdrivet mycket nere på Öland. Vädret var ju för det mesta piss, så vad fan skulle jag fota? Ja, inte alla äckliga foppa-tofflor i alla fall!
Men jag hade grymt kul, och sjukt tråkigt. Det var en liten mix av båda. Det regnade ju i princip varje dag, vilket inte var sådär överdrivet roligt när man sitter i en husvagn tillsammans med familjen. Men Natta var ju också där, så vi fördrev dagarna tillsammans. Knarkade Ben & Jerrys glass, lyssnade på musik, badade nån gång (Joy...) och lekte sociala på playan vid nattetid.

Jag har träffat så otroligt mycket roligt och skumt folk. Dom flesta kom från Skäewne (Skåne), Götlabörg (Göteborg) eller Stockholm. (Notera att jag använde dialekter). Och på tal om dialekter! Hela veckan så har jag pratat med en salig blanding av skånska, göteborska, norrlänska, lidingö svenska, hobby-turk svenska och ren rikssvenska. Jag är något lättpåverkad när det kommer till dialekter...

Men det jag kommer sakna mest av allt var kvällarna nere på stranden. Tänk er en brasa, roligt folk, en gnutta alkohol och massa, massa allsång (som jag för det mesta stod för...)

På den sista kvällen gick jag aldrig och la mig. Var med Michelle och Natta i början, och vi hyrde en cykelbil och latjade trafikfara. Det var otroligt pepp ska ni veta! Sen blev vi uppraggade av ett gäng killar och gick ner till stranden och brasan, där det eldades brassestolar och annat smått och gott. Timmarna flöt på, och tillslut var jag ensam kvar med syd-svenskarna som under knivhot tvingade mig att bada nakendopp med dem. Gissa hur skönt det var på en skala... Sen chipplade vi uppåt och tog en varmdusch, innan dom flesta skulle börja tänka på refrängen. Men jag kilade vidare på efterfest i ett tält och blev sittande där tills 5-6 tiden. Sen gick jag runt på campingen och pratade i telefon i 3 timmar. Passade på att köpa en chai-latte på cafet, fota soluppgången och knata 3 varv runt campingen. Så fort vi hade packat ihop, och satt i bilen påväg hemmåt så somnade jag.

Ta mig tillbaka!

Ps:
Ni får ursäkta det röriga inlägget.




KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback