tips

"Andra gången jag försökte begå självmord var vid tolv års ålder. Jag satt gråtandes vid badkarskanten med pappas rakhyvel i handen. Ännu hade jag inte upptäckt hur man pillar ut rakbladen.
På nedervåningen, som jag med springande steg flytt från, pågick ett utav mina föräldrars högljudda bråk. En lukt av alkohol kom från pappa och hysterin lyste i mammas ögon. Jag försökte tafatt skära upp ena handleden, och trots att jag inte vågade trycka tillräckligt hårt för att lyckas kom små droppar av blod fram. Alldeles som röda sammetstårar. Så vackra!
"

Idag har jag verkligen sträckläst vingklippt ängel av Berny Pålsson (för typ tredje gången) och jag börjar nästan gråta för varje sida. Boken är en självbiografi, om Bernys uppväxt här i centrala Stockholm, och om hur hon redan från fem års ålder insett att hon inte är som alla andra, och att hon har, vad hon kallar, sin emotionella cancer.
Läs boken förbövulen!





Postat av: Linda

Jag lovar dig, jag tänker köpa den där boken! O_O;

2007-06-11 08:41:33
Postat av: emma

Linda: belive me, du kmr inte kunna lägga ifrån dig den :)

2007-06-11 16:28:06
http://holdens.webblogg.se

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback