Allt om min buske, nej hemresa


Bild: Gammal, men ungefär såhär pigg såg jag ut igår.

När jag ändå inte har så mycket att göra, så kan jag väl passa på att skriva om helgen och hemresan och allt var det var.

I söndags så var det min sista kväll innan jag skulle åka hem och på eftermiddan så åkte jag, pappa, Cissi och lillebror ner till världens antagligen mest mysiga pub och umgicks med paps gamla kompisar som han inte har sett sen han flyttade till Stockholm för över 20 år sen. Tiden flöt på och runt 8 tiden så åkte Cissi och Damon iväg, men jag stannade kvar för att jag hade det helt enkelt så jäkla great på terassen.
Men sen vid 11tiden så började vi röra på oss för det blir lätt lite för mycket av det goda om man partat på sen 2, så jag och pappa bestämde oss för att gå hem. Jag gick dock barfota för mina nya fuck me-pumps med decimeter-klackar var inte så överdrivet sköna eller stabila. Det blidde en kebab on the go också innan vi landade hemma en timma senare. Jag somnade på 3 sekunder.

Igår så var jag tvungen att gå upp 8 för att packa ihop det sista och för att fixa mig. Och jag kan inte påstå att jag mådde prima ballerina då. Skulle behövt ett rör treo och 14 timmar sömn till. Men men. Vi åkte hemifrån runt halv 10 och kom fram till flygplatsen halv 11. Planet skulle gå halv 2. Så jag fick spendera 3 magiska timmar med mig själv. Dessa timmar spenderades vid Starbucks, på en bänk där jag försökte sova och på VHSmiths där jag införskaffade livsnödvändiga provianter i form av tidningar: KERRANG!, RockSound och Roling Stone. Happy times med andra ord!
Lyckades få en ensam rad på flyget, klämma i mig en hel sjö av vatten och somna i 2 timmar. Krigade mig ut ur planet nästan först av alla, hamnade på första flygbussen och somnade en gång till innan vi kom till City Terminalen där mamma hämtade mig. Jag var helt död av att sitta på min platta röv hela dagen. Mamma var dock förstående och bjöd mig på pizza. Som om jag inte ätit tillräckligt mycket onyttigheter under dom senaste 2 veckorna...

Sen så åkte vi hem och jag packade upp innan jag däckade i min säng. Jag tror aldrig det har varit så skönt att sova som då.




KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback