Guide: Hur man töjer


Bild: 3mm på högra. Otroligt bra kvalité, hah!


Okej, jag vet att jag har tjatat på alldeles för mycket om töjar på senaste men det är sjukt många som frågar hur man ska göra så ni andra får lida lite till helt enkelt.

Till och börja med så kan man ju ta en dusch, eller basta om man nu har en sån. Efter det så kan man sitta och knåda örat lite. Man ska få igång blodcirkulationen helt enkelt. Sen då? Jo då är det dags att börja töja! Töja är något som gör ont och oftast tar det ett par timmar. Fast det är i och för sig jäkligt individuellt:

Vissa (jag) är extrema pussys som tar en dag på sig för att töja och inte gnäller så lite på kuppen medan andra är troopers och gör det på en kvart.


Men när man töjer är det viktigt att ta det lugnt. Tryck igenom tills det tar stopp, vänta ett tag, massera örat och tryck lite till. Första gången så tar det tid. Ett tips är att snurra igenom den. En del brukar ta vaseline eller något på töjen men jag tycker det funkar lika bra utan.


Och om man bara kommer en liten liten bit fast man har suttit och tryckt i flera timmar så gör det inget. Man ska inte trycka på mer för då får man ogulliga ärr plus att det gör jäkligt ont. Då är det bara att låta den vara tills man känner att man kan trycka på lite igen. Sista biten brukar vara lättast så då brukar det inte vara några problem.

När man är klar och har fått igenom den så kan man tvätta den med lite saltlösning eller nåt. Sen är det bara att låta den vara i ett par veckor så kan man börja med nästa. Om man ska vara extra fancy så ska man tvätta den lite då och då också för ja, den kommer skabba och ha sig och inte vara så trevlig dom första dagarna men det är sånt man får ta.




Postat av: Mona

perfekt, tack :D

2008-11-20 20:23:43
http://maito.blogg.se/
Postat av: ullis

SV: jodå livet rullar på. Varken bra eller dåligt:)

2008-11-20 21:09:12
http://papilio.webblogg.se/
Postat av: Anonym

du kanske borde tipsa om att man inte töjer 10 mm på en dag!

2009-08-06 18:14:27
Postat av: Anonym

Jag töjde 8 mm direkt, det tog en kvart :D bara å bita ihop å ta sig en sup först ;)

2010-03-18 19:35:40
Postat av: Tjena!

Jag töjde 8 mm direkt från ett vanligt örhänges hål, tog en kvart, bara att bita ihop och ta sig en sup först :D och lättare om någon annan trycker tycker jag :) hade!

2010-03-18 19:41:16

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback