Om klassfotot


Bild:
Gammal bild, som vanligt.

Idag vankades det skolfoto: ett ytterst spännande moment som alltid går åt helvette. För det första försov jag mig och för det andra så var jag bara allmänt ful. Men det kan jag leva med. Vad jag däremot inte kan leva med är den där jävla posen man blir tvingad att ha vid singelfotot. Man ska sitta helt snett, rak i ryggen som om man fått en gaffel i röven, vrida huvudet, ner med hakan och sen langa sitt allra finaste I've-just-been-fucked-smile på det. Det blir inte alls så fint och harmoniskt som man kunnat hoppas på.
Fast på klassfotot fick jag i alla fall sitta ner för en gångs skull, fast jag är 1.70 lång och hade decimeterklackar. Success!

Och jag har kommit fram till att jag verkligen gillar min klass. Dom delar min störda humor. Låt mig ge ett exempel: På engelskan så frågade vår lärare hur den lille mannen kände sig när han hade blivit "sandwiched". Och är man lika sne som jag, vilket halva klassen är, så får man upp små mentala bilder på en rövkörd man och fnissar lite lätt.
Men hur som helst, dom är grymma.




KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback