Valborg!

Är hemma hos Varro nu och fixar mig över att par cider. Grillen tänds om en timma. Sen bär det av till brasan innan vi ska på en hemmafest. Kortkort + klackar + alkohol kan itne bli annat än... spännande. In i dimman!

När det går för långt. Ehh, kort.



Aldrig för har linje 35 skådat något så vackert som idag: Smutsigt hår och gårdagens smink, iklädd årets kortaste kjol. Nej det gjorde ingenting att jag var risig som få idag när jag trippade fram i min svarta volangkjol på Stockholmsstads gator. För vart jag än gick vände sig folk om för att stirra/skratta/peka/välj själv.

Den är midjehög med små blommor på. Och kort. Väldigt kort. Det tänkte jag inte på när jag köpte den i London förra sommaren så den har fått hänga övergiven och ensam i garderoben. Tills idag alltså. Och efter diverse blickar från män gamla nog att vara min gammelmorfar så kan jag konstatera att den åker in i garderoben igen.

Mornin'.

Än en gång har jag krigat mig upp hur sängen 08:00. Ska nämligen in till stan en snabbis nu på
morgonen och kolla efter strumpbyxor och bruncha. Hurtigt! Skriver när jag är tillbaka. PUSS!

Där rök Twilight-oskulden.



Jag kom. Jag såg. Jag blev inte hooked. Min käre vän Varro som jag såg den hos är däremot halvt besatt och har sett filmen 14 gånger. Inget konstigt alls. Visst, den var bra, mycket bra till och med, men inte my thing. Kanske är det för att Robert känns som ett nytt Darin-fenomen. Kanske är det för att jag inte riktigt går igång på glittriga män. Vem vet? Och jag vet att jag inte får klassas som en tjej eftersom att jag inte sett den förns nu.

När synen inte är på top.



Schnyggt, eller hur? Nej jag misstänker att det är dags för lilla mig att bege mig till optikern och kirra lite starkare bågar. Dom jag har nu har hängt med i två år och jag kan garantera er att min pedikyrer inte var i närheten av att vara så här taskiga då. Nu får jag kisa och hoppas på det bästa när jag daskar på lite färg. Fint.

Shoppat.

- 3 liter sprite
- 1,5 liter Schweppes (stavning?)
- 2 mojito mix
- 3 passionfrukter
- 4 limefrukter

Nej det såg inte alls lite misstänksamt ut i kassan. Va? Är det valborg imorrn? ;)

Man märker att man fotat en hel del.



- När bilderna dyker upp som profilbilder på facebook. Mystiskt.

Brigitte Bardot - Moi je joue.



Blir precis som fröken Forni så glad varje gång Miss Dior Cheries dyker upp i tv-rutan. Inte nog med att reklamfilmen i sig är helt underbar, låten gör mig på ett sånt fuck yeah-humör. Känns lite wierd och väldigt ometal för att vara jag, men det är okej. Man får ha sina snesteg ibland. Tankas ska den i hur som helst göras och sen ska jag lägga mig i gräset och klappa katt. Det här studieuppehållet var inte så hemskt ändå ; )

Planering.



Har: Kravlat mig ur sängen vid 08:00, träffat storebror & konkat årets tyngsta väska.
Nu: Ligger ett paket nudlar och kokar och mina axlar döda efter den där jäkla väskan.
Ska: Träffa Sandra, köpa mat till imorgon, hämta en kjol & se Twilight för första gången(!)

The hair.



Ja, posen var otroligt nödvändig. Och dom skelande ögonen hör till. Munnen, grr! Nej men serious, ignorera mig för tillfället och ta en titt på mitt hår. Jag tror att någon av oss är i desperat behov av att choppa av cirkus en decimeter på längden, eller vad säger ni? Fy fan vad det ser ut. Luggen är också ett jäkla helvete på utväxt. Blä.

Nej det blir till att tjata, tjata, tjata på mamsen om en klipptid eftersom att min ekonomi inte riktigt är på top just nu. Allt som är slitet ska bort och allt ska klippas upp rejält. Jag vill ha typ så som jag hade i somras (Kolla arkivet). Då var det pretty damn fine. För jag kan ju erkänna att jag verkligen har sett bättre ut i mina dagar.

Sleep.

Mina sömnproblem fortsätter. Inatt behövde jag dock bara vrida och vända på mig i 4 timmar. Rekord! Så nu är jag måttligt pigg av inte helt konstiga anledningar men inte kan jag sova ut eftersom att jag ska åka och möta min storebror klockan 10. Nej jag får dra en "powernap" sen istället. Inte för att mina brukar ligga på 20 min...

Birthdayboi soon.


PÅMINNELSE: Någon av oss fyller år den 11 maj och skulle inte banga på det här (REA!).
En liten hint bara till alla er stalkers där ute ;)

Plus & minus.

+ Mitt konto levererade idag och langade ut några hundralappar fast jag trodde det var tomt.
- Mitt hår ser förjävligt ut. Slitet, platt och risigt. Etapperna är hundra meter långa. Hata, hata!

The new drapes.



Min käre mor hade kirrat nya gardiner till mitt rum idag. Jysk, 59 kr. Skönt att få in lite mer ljus också eftersom att min taklampa är värdelös och inte lyser upp någonting. Behöver också köpa en ny fönsterlampa ser jag nu.

Utfyllnad.

Hur lång är du? 169,5 cm. Men vem räknar? Vad vill du bli när du bli stor? Journalist, radiopratare, redaktör, krönikör, författare osv. Vad pluggar du? Studieuppehåll just nu men sam-design i höst. Har du långt hår? Strax under tuttarna. Vilken hårfärg har du? Mörkbrunt men är blond for real. Sminkar du dig? Mer eller mindre, ja. Har du haft sex senaste månaden? Ja. Vad har du för färg på dina underkläder just nu? Svarta. Har du kysst någon idag? Nej.

När var du senast med nån kompis? Picnick med massa i lördags. Vem sov du hos senast av dina kompisar? Oj, kommer inte ihåg. Varro förra valborg? Har du kysst nån kompis? Hahaha, OM jag har? Vem har du varit kompis med längst? Sandra sedan 6-års. Vem känner dig bäst? Sandra, Natta & Daniella. Längsta tid du varit osams med en kompis? Ett halvår kanske. Skulle du säga till en kompis att du hatade hans/hennes tröja om du gjorde det? Nej, det skulle aldrig hända. Mina kompisar har bra smak. Känner du dig tvingad till att umgås med vissa kompisar? Nej? Har du varit tillsammans med någon du nu är kompis med? Bortsett från "får jag chans på dig?"-pojkvänner? Nej.

Vad hade du på dig idag? Stentvättade leggings och Weekdays-tshirt. Har du bytt om idag? Nej jag vaknade typ nyss. Favorittröja? Svarta stickade koftan från London alternativ gråa Weekdays-koftan. Sexigaste klädesplagget på killar? Hoodtröja med uppdragen luva + lugg. MJAU. Har du gett bort kläder nån gång? Ja det har jag väl. Har du ångrat ett klädköp nån gång? Jag är världsbäst på att ångra impulsköp. Har du handlat kläder genom internet? Ja, leopardbikinin senast. Har du ljugit om bh-storlek nån gång? Det har jag säkert i mina yngre dagar. Fulaste plagget killar kan ha? För korta/utsvängda jeans, y-frontkalsonger, mankinis, JOFA-hoodies mm. Vad använder du för skor? Oj! Vita converse, svarta ballerinas, blommiga tygskor, svarta höga mc-boots osv. Beror på kläder och humör.

One of those days.

Vaknade alldeles för sent idag av att jag grät i sömnen. Av ingen direkt anledning heller. Så jag misstänker att det kommer bli en sån dag. En sån dag när jag inte klarar av att se bortkastade lovikavantar i dikena utan att börja gråta och tycka extremt synd om de där små vantarna som får ligga där helt själv utan någon att älska dem. Ja, jag är lite störd. Eller en sån dag när någon har tagit den sista juicen (får aldrig hända!) och jag inte kan sluta tjuta. Ja, en sån där dag när allt blir lite för mycket helt enkelt. Med andra ord: Jag kommer böla mkt.

Men det är okej. Man måste få ha såna dagar. Ska börja planera inför Valborg på torsdag istället. Mat, dricka och kläder. För det lär väl i alla fall ta 48 timmar att bestämma vilka skor jag ska ha. Inget konstigt... Jag är tjej.

NOTE TO SELF: Klackar + en viss promillehalt i blodet är inte en bra kombo om man ska bestiga ett brasberg.

Let the right one in.


Jag såg Låt den rätte komma in igår (Förlåt Emelie!) och hot damn vad jag tyckte om den.
Inte i närheten så bra som boken, som jag förövrigt älskade, men ändå riktigt grym. Se den!

All out of words.

Segt på update-fronten. Shit happens.

20:01 EDIT: Tills vidare så kan väl ni säga vad ni vill ha mer av? Mer personliga bilder, inlägg i t.ex. flashbacks-kategorin, bättre uppdatering osv. Säg vad som är bra och vad som ni skulle kunna klara er utan. Tack, tack.

26-04-09.



Holy cow vad jag har sovit hårt i natt. Äntligen! Egentligen så skulle jag ha pallrat mig upp vid 10 för att åka till IKEA men jag kom fram till att IKEA is not the place to be när det är löningshelg så jag sov vidare istället. Bra.

Klockan 2 är det födelsedagsfika (frukost för min del alltså) för min storebror Jimmie som fyller 20 imorrn. Laktos i mängder. YES! Mina mage kommer älska't. Så värt.. Sen ska jag ta och bränna på mina bleka ben : )

Blue. Blå. Azul.



Kör på blått just nu. Har alltid varit lite anti det förut men insåg att det var rätt party ändå.
Ja jag svamlar om totalt onödiga saker. Nu blir det film och kattmys i sängen. PUSS!

Pikknikk.








Mys ute i solen med iPod-högtalare. Kubb och bränboll (jag deltog dock inte för allas säkerhet). 15 tjejer mot 6 killar. Killarna utklassade. Sen spenderades cirkus en timma åt att få igång en brasa. När jag trodde hoppet var ute för vår lille vedhög så lyckades grabbarna ändå få igång en skaplig eld. Creds till dom. Fast jag frös så mycket och antog att alla var trött på mitt gnäll så jag pallrade mig hem istället. För allas bästa än en gång.

Make up store.



Cover all mix från Make up store. Sugen på att testa. Någon som vet vad den kostar?

The day.

Krigade mig upp innan 12, speedfixade mig och åkte iväg och jobbade ett par timmar i Kista Centrum nu mitt på dagen. Yoghurtglass och sushilunch hann jag också med. Det är crazy vad produktiv jag kan vara ibland, heheh. Nu ska jag slänga mig in i duschen. Aldrig förr har världens skådat såna lökar. Sen blir det picknick!

Sveriges next top model?



Hahaha, jag orkar inte med mig själv. Har fan aldrig varit så snygg som nu. Åt precis grillad kyckling från ICA med potatissallad i solen på altanen. Herre jisses vad sommar det kändes. Mindre mysigt var det dock när jag fick kriga bort både katter och fåglar för att få ha min middag ifred. Ett glas vitt på det och jag var oh så nöjd.

På tv nu.


Kommer ni ihåg lapparna?




Knasigt.

Varför ligger det helt bortom min förmåga att prioritera saker på morgonen så jag hinner med bussen? Att studera ett glas juice i en kvart, och nu överdriver jag inte, ligger kanske inte högst upp på prio-listan över saker som borde göras. Inte nog med det: bussen går om en kvart, det tar 10 minuter att gå till den, och jag sitter fortfarande i underkläder. Inger konstigt alls där. Nej det konstiga är att jag sitter och bloggar. Skärpning.

V-blogg.



Höj volymen! Världens antagligen mest onödiga videoinlägg, jag vet people. Men den här filmen är så jag och Sandra i ett nötskal: gnäller på att vi är osminkade och har fula kläder, tar sönder någonting, skrattar åt helt random saker och tröstäter. Fint avslut på videon också. Tummen upp på den. Nämnde jag att jag är lite störd?

Bloggtips.

Ska ut på chokladjakt med Sandra. Vi och choklad alltså...
TIPSA MIG OM BRA BLOGGAR! Länkar dom bästa senare.

No make-up.



Jag har kommit in i en no makeup-face. Jag orkar helt enkelt inte. Daskar bara på lite mineralfoundation och läppstift. Och fyller i ögonbrynen. Jag belönades inte med fina och täta ögonbryn så lite färg brukar kirra biffen.

Fast den egentliga anledningen är att mina sminkbortagningsservetter är slut och jag är för lat för att köpa nya. Och snål. Men jag måste erkänna att min hy har blivit 8763 gånger bättre, så då behöver man ju inte sminka sig så mycket. Jag har ju i och för sig nog aldrig gått omkring med hela fjortis-kakan i ansiktet utan mest kört på sotade ögon, så nu har vi rett ut det. Och nu ska jag ju ändå gå hemma och trycka så vad spelar det för roll?

När det inte står helt rätt till.




What up?

Händelse 1: Var på sjukan idag. Hade världens sjukaste läkare, ni vet om sån som ställer frågor och sen svarar på dom själv? "Och vad är riskerna med det? - Jo...". Ja ni hajar. Trodde det räckte med att dom skulle ta bort mina gallstenar men icke - hela gallblåsan ska tydligen bort. Operation inom 3 månader. Lagom till Kreta...

Händelse 2: Mama bjöd på kina-mat till lunch. Say no more.

Händelse 3: Har hoppat av gymnasiet. Eller hoppat av och hoppat av... Jag ska börja om i höst helt enkelt. Med mina not so kick-ass betyg så skulle jag inte komma så långt efter som att jag haft så mycket frånvaro (OBS! Varit sjuk) så det blir till att ta om hela skiten från början helt enkelt. Ledig fram tills augusti. Synd att klaga. Ska dock försöka kirra praktik så fort som möjligt så jag fortfarande får studiebidraget. Tips skulle sitta fint, tack : )

Rockstar.


Egentligen så är jag lite anti energidrycker. Dels för att de smakar piss och dels för att min kropp får damp och håller igång 3 dygn i rad om de används till groggvirke. Men hur lätt är det egentligen att motstå en svart burk med guldiga stjärnor som heter Rockstar? Kostar cirkus ett pund i England. Vet någon om de säljs i sverige?

I can't sleep when the sun goes down.

Fantastiskt! Lyckades somna runt 5-tiden imorse och faktiskt sova ett par timmar. Mina sömnproblem börjar bli lite väl extrema nu tycker jag. Så det blir till att daska på smink, skrapa ihop håret till en toffs och försöka att inte se allt för död ut. As if... Tog en titt i kylen och upptäckte att den är oroväckande tom så det får bli en bullfrukost för min del. Åh, så nyttigt va? Men jag har ända bara 1 kg kvar så det kan jag väl lika gärna dra ut på. Nöff nöff.


Happy feet.



Mina fötter har antagligen aldrig varit så mjuka som nu efter alla krämer och hokus-pokus som jag smetat in dem i hos Varro. Känner mig måttligt normal som sitter och klappar på mina egna fötter i min lilla ensamhet. Fast jag måste erkänna att det var mer är skönt att ha en "spa-kväll" och sen sitta och snacka strunt i timmar.

Nu ska jag försöka peta i mig någon macka och bege mig till sängs. Fettokissen är på kramhumör så jag misstänker att jag får en sov-buddy inatt. Synd att klaga, även om han pruttar i sömnen och snarkar. Fast lite pinsamt är det när den enda manliga närkontakten man får kommer från en katt... Man tager vad man haver.

01:41 UPDATE: Varför känns min säng plötsligt så stor och tom? Varför känns det så ensamt att ligga där utan att ha en axel att luta sig emot. Och hur kan man sakna en arm runt sig så himla mycket och dom där varma andetagen mot kinden? Eller fingrarna genom mitt hår och godnattpussen på pannan. Nu: Tröstäta!

Hippiehair.


Försök att ignorera mig och titta på hårbandet istället som jag pysslade ihop för någon vecka sen. 3 mockaband från Glitter, ihopflätade och fästa i ändarna med superlim. Easy! Bra när man har luggen på utväxt.

Nu ska jag chippla iväg till Varro på spa-kväll eller vad det nu var hon sa. Sms-inviter kan bli lite luddiga. Hittade min svarta kortärmade kavaj som varit på vift sen England nu i helgen så den åker på. katthårsfri och allt.

Fucking wierdo.

Är på ett jättekonstigt humör. Inte ledsen. Inte glad. Jag bara är. Rastlös är jag också, och hungrig. Men jag kommer verkligen inte på vad jag vill ha. Öppnar kylen och inser att jag inte är sugen på något. Trycker i mig lite juice istället (jag och juice...) och fortsätter på min lilla promenad runt i huset. Kanske borde dra ut på en joggingrunda, hör och häpna, men icke. Mina joggingskor befinner sig inte här just nu så då kan det ju bli lite svårt. Vad jobbigt allt ska vara. På torsdag blir det i alla fall en visit till sjukan och inbokning av operationen.

Händigt.


OBS! Det är inte mina manliga händer.

Chrimpy.

Jag har fått dille på det här med räkor nu på senaste. Så vad synd det är om mig som får pasta med chiliräkor till middag. Nam nam. Ska nog gå och köpa apelsinkrokant lite senare. Jag är på DET humöret så det behövs.

Håkan Hellström - Klubbland.


Right now.

Hör: Emaroa - Heads or tails or not.
Gör: Drar lite mousse igenom håret.
Bör: Pallra mig ner till solariet bums.

Runnin' up that hill.



Var ute och gick idag med kameran. Kämpade mig upp för en enorm pulkabacke nere vid vattnet som jag brukade leka vid när jag var liten och hittade detta på toppen: ett paradis, typ.  En liten damm, små stigar och en utsikt som inte alls var att klaga på. Kan mycket väl ha varit det vackraste jag sett på länge. Stannade där uppe nästan hela dagen och åt grillad kyckling och potatissallad med familjen lite senare i solen. Helt underbart!

Jag rymde för ett litet tag.

Är ute hos pappa i Kungsängen nu as we speak. Ni vet när allt plötsligt blir för mycket och man tillslut får ett bryt för absolut ingenting? Idag var en sån dag. Jag fick inte komma på bussen för att jag hade fel busskort med mig och fick gå en halvtimma hem istället. Gissa vem som delade ut diverse svordomar till busschaufören och störtjöt hela vägen hem. Jag grät som ett litet barn ärligt talat. En bortskämd unge som inte fått sin glass.

Så ja kände att jag ville komma iväg lite helt enkelt. Pappa duger fint. Komma hit till mitt lilla rum med ljusgula väggar vid vattnet och noll mobil-täckning. Äta thai-food och hyra film. Helt underbart. Skäms nästan lite för att jag inte är här oftare. Men oftare kommer det att bli. Har lite news som jag sitter på men berättar inget förens allt är kirrat och bestämt. Exiting, huh? Nästa vecka får ni veta i alla fall om allt går vägen. Wie.

Men nu ska jag bädda ner mig framför Svamp Bob säsong 1 och klunka ramlösa (har tydligen vätskebrist). Imorrn är en ny dag och den ska bli bra har jag bestämt mig för. Inga bussmissar - Inget tjut. Men först sova.


For you I'd kill them.



Coheed and Cambria - In keeping secrets of silent earth.
Black Kids - I'm not gonna teach your boyfriend how to dance.

Blood, blood, blood.

Hur lyckad är man på en skala när man lyckas skära sig själv ofrivilligt i rumpan med ett rakblad när man lagt sig i sängen? Blödde gjorde det. Andas, jag hade glömt det framme när jag höll på att disikera mina jeans.

Mando Diao - Ochrasy.


Indianleggings och smutsiga strumpor.


Försökte transormera ett par fula Cheap Mondays till jeansshorts men det gick väl lite si sådär. Körde in rakbladet och gav upp efter tredje hugget i tummen. Jag är inte the handyman som jag innerst inne vill vara helt enkelt. Nej men shorts ska det bli och sen ska jag köpa färg och bleka dem. För jag använder dem aldrig längre eftersom att de var mina jobbar-jeans och 3 storlekar för stora så att jag inte skulle dö efter 10 timmar.

Hittade förörvigt kompaktkameran och shit pommes vilka otroliga bilder den (inte) tar. Once you've gone systemkamera you're never goin' back, eller nåt sånt... Men i helgen så får den komma hem igen. Happyface.

The name-day.


16 april är lika med namnsdag för mig del. Eller okej, inte med mitt "riktiga" namn utan mitt andranamn som jag för övrigt ärvt av bästaste farmor. Fick dagen till ära chokladkaka och apelseinjuice på sängen. Nice start.

Ändringar i designen.

Bloggen är som  synes under ombyggnad men  är långt ifrån klar.
Men jag jobbar på't och hinner förhoppningsvis klart ikväll kanske.

PS: någon som man vet hur man gör entryheaders ofeta i texten?

Pixlar ♥ webblogg.se.



Nu är det ju bara löjligt vad webblogg.se ska pixla till det. Den här bilden är ett grymt exempel; i Photo Filtre ser allt prima ballerina ut. Bra, bra. Men så KADAM! så kommer pixligheten så fort den laddas upp. Mystiskt. Känns ju lagom nödvändigt att försöka få till lite halvbra bilder med min systemkamera när jag lika gärna skulle kunnat fota skiten med mobilen. Men nu ska jag inte vara sån. Ska försöka bygga ihop någon form av lunch.

Vem var det som sa att vi britter inte är heta?


Hittad hos Kalle O.

Looking sharp as hell.



Eftersom att jag fortfarande inte har min kamera så kör jag på man-tager-vad-man-haver-stilen, photo booth! Det är farligt vad snygg jag är i bland. Lite hot damn-känsla toppat med Tyra banks kanske. Eeh, ja.

Ett stycke studiedag hade vi idag också. Åh så jobbigt det är att gå på SAM-gymnasiet. Så idag har jag druckit juice (inte helt otippat när det är mig vi pratar om va?), bott i diverse för stora tshirts och läst. Inte en enda sekund har spenderats åt tv:n. It's a fucking mirakel. Att jag inte pluggat alls är en annan femma.

Illa, illa.

Det är illa när man inte ens kommer ihåg senast man rakade benen...

Börjar bli utbränd snart?

Är från och med den här veckan ledig på tisdagar. Älskar't! Så sovmorgon till 12:00 satt inte mer än rätt idag. Har hunnit med nyttiga saker fram tills dess; skrapat bort nagellacket, lyssnat på Familjen, hängt på Lookbook och letat efter ett tredje jobb. Jäklar vad produktiv jag börjar bli. Måste passa mig så att det inte blir för mycket ;)

NU: Ut och röra på fläsket! 2,1 mer kilon to go. Pepp!
SEN: Avsluta alla arbeten jag sitter och trycker på...

Karlar vi gillar.


Hedi Slimane Diary.

Egentligen så är det ju insidan som räknas, right? Att den man är med får en att skratta och känna sig speciell och dom där pussarna på näsan får ens hjärta att slå för långsamt och för fort på samma gång. Ja, ja, ja.

Men ändå... Töjar, tatueringar, piercings, mörk hår och rena drag är något jag faller hårt för. Ja jag faller åt helvete rent ut sagt. Vi kan kalla det för en fetisch. Dom är underbara! Jag älskar rockers helt enkelt, höhö.

V - b l o g g .


Volymen är inte att leka med så ni får nog höja lite.

Inte Barkarbys next Top Model.

Säga vad man vill men hot damn vad bra jag alltid blir på bilder! Ehh, ja... Kameran är som sagt fortfarande hos min käre papps så ni får stå ut med mina drägg-bilder till jag orkar ta tummen ur röven och åka och hämta den. Troligen nästa månad alltså. Jag och ta tag i saker brukar inte riktigt gå hand i hand. Lata, lata, lata jävel.

Magen mår inte helt hundra. Att trycka i sig chokladpudding is not the shit när man är laktosintolerant och vägrar inse fakta: I don't do milk. Men det var så jäkla värt det. Så resonerar jag alltid i och för sig. Pudding är alltid värd att lida lite extra för för jäklar vad man kommer uppskatta den mer sen när man ligger och lider. Hah.

Så vad händer ikväll då? Inget, absolut inget. Jag ska ta det lugna gatan och försöka sova ut imorrn. Vid ett-tiden så dyker nämligen alla syskonen upp (minus lillebror) och det vankas lite försenad påsklunch. Eftersom att alla bor på olika håll så brukar det bli lite svårt att tima sånt. Så det blir mat och godis och allt det där. Victory.

Movie night.



Chokladpuddingen står i kylen och Pearl Harbor är på tv4 + nu!

Ingen kamera = Inga bilder.

Hör: The Knife - Deep cuts (påskpresent, wehej!)
Mående: Börjar arta sig nu efter förrgårdagens utgång. Jag är bäst på att bli bakis...
Har: Ätit frukost i solen, försökt framkalla en någorlunda bränna och sovit för lite.
Vill: Inte att lovhelvetet ska ta slut. En semester skulle inte heller sitta helt fel.
Längtar efter: Att bli birthdayboi 11 maj. En månad to go!


Long time, no see.

Spontanutgångar kan mycket väl vara det bästa som finns. Först vankades det middag på båtklubben i Kungsängen som via en hemmafest i Täby-area och diverse flyktförsök ur Gribbylunds villaområden resulterade i en fin hemgång efter 7 imorse hemma i Barkarby. Jag har dansat, jag har sjungit och jag har druckit. En jävla massa. Jag har sett solen gå upp och promenerat i ett öde Stockholm City och genom folktomma gator med mina stilettos i handen. 3 timmar sömn på det nu innan jag gick ut och la mig i solen i nya leopardbikinin. 3 timmar sömn på en 15 timmar lång utgång. You do the math - jag är inte pigg nån stans.


Words, it's all about words.

Skrivtorka. Shit happens. Inspirationen ligger allt annat än på top just nu. Men jag sitter och trycker på ett par texter som lär dyka upp inom en snar framtid. Gillar ni texter? Och då menar jag inte texter som "Idag har jag..." eller "Dagens outfit är", utan lite djupar grejer som är riktat till någon med ett IQ över 9. Har fått dille på att sätta mig ner och skriva helt enkelt, även om det kanske inte blir guds gåva till kvinnan. Nåja, texter it is.

Emarosa - Set it off like napalm.


Hittade detta när jag var ute.








The list.

Snodd från Melwsen.

01. Något smeknamn? Nja... Emma Håll-den isf. Verkar inte ha så inoativa vänner. 02. Pappas namn? Andy. 03. Vilken är din favorit dricka? Apelsinjuice alternativt Ramlösas jordgubb-lime. Bra shizz. 05. Tatuering? Nej, men har mina svalor på g. 06. kroppspiercing? 3 i öronen och en i läppen. Kanske i naveln snart. 07. Hur mycket gillar du skolan (1-10)? Ehh... beror helt på. Ibland 9, ofast 1. 08. Födelseplats? Jakobsbergssjukhus har jag för mig. 09. Favorit semesterort? Thailand, lätt. Men annars mina småtrippar över till England. 10. Om inte sverige, vilket land skulle du vilja bosätta dig i permanent? England eller USA. 11. Någonsin stulit en trafikskylt? Nee, toffelvarning på mig. 12. Varit med i en bilolycka?  Nej men räknas x-antal moppeolyckor? 13. Sova över eller sova hemma? Borta med någon jag tycker om är oslagbart. Hatar att sova själv. 14. Salladsdressing? Hahah, I don't do sallad. Men om jag måste välja: vitlök. 16. Favoritpaj? Västerbottenpaj. 17. Favoritnummer? 13 av någon anledning. 18. Favoritfilm? Svamp Bob the movie, Lejon Kungen 3, Kejsarens nya stil osv. Jag gillar Disney. 19. Favoritmat? Allt med kyckling eller räkor. Starkt ska det vara. 20. Favoritdag i veckan? Lördagar. 21. Antal barn du vill ha som vuxen? Tror faktiskt det får räcka med ett. Jag är ju inte så pepp på barn... 22. Favorit TVshow? Scrubs & My name is Earl. 23. Favorit bok? Lilla huset på prärien-serien, hahahahahah. 24. Favoritdoft? Någon Lacoste parfym för killar i en röd flaska. Jag dör. Blöt asfalt luktar också snuskigt gott. 25. Vad gör du för att koppla av? Badar, sjunger, ritar, kramas etc. 26. Meddelande till dina vänner som läser detta: Ut i solen för bövulen! 27. Bästa tiden på året? Sommaren. Får alltid så fina minnen och mår för det mesta prima ballerina. 28. Vad gör du när du är uttråkad? Bloggar om totalt onödiga saker, typ bästa tampongmärket eller varför det borde vara dödsstraff på att överdoser bruncréme. Såna här listor brukar det också bli en hel del av. 29. Vad tycker du om att få? Kramar och pussar. Snälla ord och den där blicken. Jag lever för kärlek och närhet helt enkelt och är aldrig så lycklig som jag är när jag är det med någon. Älska.

Happy pale face.


Vaknade relativt tidigt idag för en gångs skull. High-five på den! Sen dess har jag trippat omkring ute i ballerinas och med kameran i högsta hugg. Och om man sitter tillräckligt stilla där det inte blåser så bränner solen nästan, nästan lite i ansiktet. Blir glad ända in i magen. Töjarna har för övrigt växt igen nu så det blir till att kirra örhängen för mina sista dinarer. Kanske borde ta tag i jobben för det var länge sen jag hade cash flow...

Jag vill ha blå hejdå.




När man känner lite för mycket.

Det finaste jag vet är känslor. Det är känslor som visar vem man egentligen är och vad man vill. Det är dom där pussarna i nacken som visar att det är på riktigt och den där handen som smeker över midjan som berättar om det är rätt eller inte. Och dom där fina sms:en som man kan läsa om och om igen mitt i natten fast klockan egentligen är för mycket. Du vet dom som får hjärtat att slå lite för fort när mobilen piper till och får en att le.

Dom där jävla sms:en som lämnar en sömnlös med alla tårar som aldrig verkar ta slut och rödgråtna ögon. Det där senaste samtalet som man analyserar sönder i bitar gång på gång innan man äntligen lyckas somna för en liten stund innan solen lyser in genom gardinerna. Den där kyssen man fortfarande minns lika bra, trots att det gått evigheter. När det sista man såg var hans sårade blick och hans ord var "Gå inte, snälla". Det är äkta.

Om mitt vardagshinder.


Bild: Jag igår, snodd från kajsa.

Som vanligt när jag ska på middag/fest/spelning/promenad till affären så får jag megaångest över vad jag ska ha på mig. Låt oss kalla det för ett handikapp. Detta handikapp är alltså ett litet hinder i min vardag och var alltså inte helt otippat det igår också. Vilka skor? Jeans eller leggings? Brutalt eller glam? Så många frågor! Men till slut drog jag på mig ett svart fodral, svarta genomskinliga strumpbyxor, stilettos med nitar och så massa guld på det innan jag mycket nöjd och belåten över min snygga outfit trippade iväg för att möta Daniella och Natta.

Det tog mig ungefär 3 nanosekunder att ångra mitt klädval när jag såg att dom var något mer casualklädda än mig så det blev till att trippa hem på vingliga klackar igen och byta om till jeans och ballerinaskor. Och tack gode gud för det, för annars hade jag antagligen dött i natt av mina klackar och förörvigt varma outfit när vi satt och väntade på ambulansen. Men när jag vaknade imorse såg jag mest ut som en öststats-hora med utsmetat rött läppstift och svart smink över halva ansiktet. Kanske inte det vackraste jag skådat, or was it? Oh, hell no.

Du + jag = sant.


 
Liggandes i horisontelt läge i sängen är något jag tydligen bemästrar mer än väl har jag kommit fram till idag. Men jag mår mycket bättre nu i alla fall, tackar som frågar. Detta beror antagligen inte på min diet som uteslutande bestått av apelsinjuice och 2 zoo-klubbor. Sketbra när man har gallsten! Jävla kärringsjukdom.

Så vad har jag gjort då? Ingenting. Absolut ingenting. Sovit, zappat runt på tv:n, druckit juice som sagt och läst en massa fina texter om kärlek och styrka som fått mig att börja gråta. Det är galet vad blödig jag har gått och blivit. Gråtit till Lejon Kungen och Extreme Home-makeover har jag alltid gjort (nej det är inget jag är stolt över) men nu har det gått så långt att jag tycker synd om bortslängda vantar i diken och nerhuggna träd. Ehh?

Over and out.

Magen fortsätter strula. Fick panikont inatt påväg hem från tjemiddagen som slutade i en ambulanstur. Jag har tur som har så underbara kompisar. Kommer igen med bloggandet när jag mår lite bättre och har ork.

Dö jävla mage, dö.

Inatt fick jag ett av mina legenderiska gallblåsemagknip. Big time. Svimmade gjorde jag tydligen också så ni kan ju gissa hur skönt det var på en skala. Jag älskar verkligen min mage ibland. Så nu har jag legat inne hela dagen fast det troligtvis är årets finaste dag ute. Ska nog dra ut en dyna och lägga mig i solen på altanen och försöka läsa lite. Ska ta det lungan för ikväll ska jag somsagt på tjejmiddag och då vill jag vara tiptop. Jag har ett par klackar bredvis mig som väntar på att invigas. Det är rocktema och jag ska nog gå som glam-rock. Nice.

UPDATE: Noterade nu att det där troligen var årets sämsta blogginlägg. Förlåt, jag har inte the flow idag :(

Räviga.



Dom här dammiga sakerna gick loss på hela 1 pund i England. Galet är vad det är.
Jag gillar billigt och jag gillar leopard. Bra deal med andra ord. Ska barra kirra ett par
svarta så är min Wayfares samling complete. Har redan vita, röda och så dessa då.

Placebo - Infra red.

I timmar har jag suttit och petat på min perspektiv-bild som ska in efter lovet men nu ger jag upp. Ska gå ut en sväng med kameran och iPoden istället. Ballerinaskorna får åka på för nu jävlar är det vår! Hur skönt? :)


HORSE the band - Bunnies.


Barfota i solen.



Ja det känns väldigt synd att klaga på vädret. Jag har suttit på altanen med fettokissarna i solen och tuggat på en Magnum White sen jag kom hem. Var förbi förrådet och försökte få igång moppen som gav upp på mig förr-förra hösten, men icke. Den vägrar fortfarande. Synd, för en moppetur till klipporna hade inte suttit helt fel idag. Jag saknar helt enkelt att lukta avgaser och frysa om fingrarna, hur sjukt det än låter. Blir lite sådär nostalgisk.

Det kanske blir en joggingrunda istället, hör och häpna! Jag kände mig så jäkla bra efter den med Daniella i förrgår, även om jag haltade och gnällde som aldrig förr igår. Min kropp fick värsta chocken av att faktiskt röra på sig så jag sträckte nog allt som är möjligt att sträcka. Men som sagt, fan vad bra jag är! Jag har ett litet mål att loosa  3 kilo tills skolavslutningen och har redan svettats bort ett halvt så 2,5 more to go. Pepp, pepp, pepp!

Kladdkakemuffins.

Sitter med en mumin-kopp kaffe och knaprar kladdkakemuffins som byggdes ihop idag. Tänkte lyxa till det och ha glasyr på dem men det ser mest ut om... Love juice? Men dom var inte så lite goda i alla fall. Jag måste ju kompensera ut för den där joggingrundan jag drog igår. Det är verkligen inte nyttigt att vara ute och röra på sig en hel dag har jag märkt. Jag har haltat omkring som en invalid och gnällt hela dagen.  My butt is killing me.

Imorgon ska jag springa iväg på ett möte 10:00, ha en kort matte lektion på eftermiddagen och sen blir det påsklov. Väldigt synd att klaga. På lördag ska jag på tjejmiddag hos Kajsa med tjejerna som jag inte sett på ages. Det ryktas om att det är rock-tema. Lucky me! Då slipper jag freaka ur och leta kläder för en gångs skull...

Fulla tomma ord.

Det finaste som finns är den blicken.
Blicken som säger att det är du och jag nu.
Du vet den där blicken som ges under lugg.
Den blicken som får hjärtat att dunka lite för fort
och ögonen att tåras.
För den blicken påminner hur ont det gör
när det tar slut.
För allt tar slut.
Någon gång.
Den där jävla blicken inte går att sudda bort
när jag ska sova ensam i min tomma säng med svarta lakan
och jag inte kan sluta tänka på dig fast klockan är alldeles för mycket.
Blicken som inte går att stänga av.
Jag hatar den blicken. Jag älskar den blicken.

Kittypaws.


Små rosa trampdynor. Mjuk päls. Vita små tår
som trampar i mitt knä. Jag älskar kattassar.


Thrice - Eleanor Rigby.


Innan jag dör.


I nian var jag med i elevrådet. Den du! Då fick man finfina hood-tröjor att stolt visa upp. Denna tröja ska jag stolt visa upp under min joggingrunda strax med Daniella. Men jag måste erkänna en sak: Jag är livrädd. Daniella tävlar i friidrott och jag tävlar om vem som kan trycka in flest köttbullar i munnen med Natta. Och jag har inte tränat på... 4-5 år sedan jag slutade rida. Och hur mycket kondis får man av att rida egentligen? Visserligen beroende på vad man definierar som ridning... Det här kommer bli spännande. Jag känner redan blodsmaken.

21:40 UPDATE: Det var så jäkla skönt att springa att jag var ute tills nu. 2 timmar! Först joggade jag och Daniella spåret och sen fortsatte jag själv i en timma. Inte för man kan säga att jag sprang så mycket då. Ägnade mig mest åt att kräla dom sista kilometrarna. Fast damn vad bra det kändes. Jag är så jäkla grym! Men nu ska jag ta ett bad och skrapa bort svetten under armarna. Gissa vem som kommer sova grymt bra i natt.

The day.

Snacka om att jag är lättpåverkad när det kommer till väder. Idag har jag trippat omkring med ett mycket fint I've-just-been-fucked-smile hela eftermiddagen. Åt lite noodles hos Sandra efter skolan innan vi gick ut och gick i solen ett par timmar. En promenad är ingenting utan choklad så choklad it was. Åt nötcreme för första gången på hundra år. Om det smakade. Ett 6-pack går på 10 kr så det är synd att klaga. För god damn så gott det är.

Nu ska jag dra en snabbdusch och försöka få i mig lite middag. Skolans pannbiffar lockade föga mycket så jag är inte helt otippat en gnutta hungrig. Gräddglas med chokladkrisp också är bra om man är laktos intollerant.

Sen bär det ut på en joggingrunda (!). Daniella ringde nyss och ville ha sällskap och något slog snett i mitt huvud så jag tackade ja. Ska jag faktiskt ta och röra på fläsket? Beach -09 någon? Det återstår att se. He he he.


Frikking nice väder.