Så, här har ni honom.



Babe:
Vet du, du kan få lägga upp bilder på mig nu.
Jag: På riktigt?
Babe: Jepp.
Jag: Åh, får jag lägga upp den och den och den och den?
Babe: Ja men inte förns på torsdag. Jag tänkte mig ett collage...
Jag: Men vad fan.
Babe: Ja, med typ en regnbåge i bakgrunden. Jag har en vision!

V-blogg.



Ikväll bombar jag er med videoinlägg, höh. Och för en gångs skull funkar ljudet! Skulle egentligen laddat upp skiten för 3 timmar sen men så blidde det icke.

Fin guzz.



Är inte hon det vackraste ni sett på länge. Holy cow säger jag bara! Funderar seriöst på att dumpa mr Handsome och stalka henne istället.

V-blogg.



En försenad video i brist på annat. Är man trött och hungrig efter en heldag på Grönan så blir allt lite flummigt. You know the deal - höj ljudet! Kompaktkameran är helt värdelös när det kommer till sånt.

Sunday, bloody sunday.

Klockan 7 imorse lyckades jag äntligen somna. Halleluja. Har dock vaknat av att hemtelefonen och mobilen har jobbat i skift med att skrika hela morgonen och en kattopera utanför huset. Very skönt. Krigade mig upp när Noah ringde och väckte mig för ett par timmar sen och satte mig i solen.

Jag är kaninvakt åt Noahs lille Stampe så jag ska väl kriga på honom hans sele och gå ut och gå med honom så att han också får röra lite på fläsket. Hur normalt kommer det se ut? Ut och gå med en kanin. Förhoppningsvis så är han samarbetsvänlig.

EDIT: Kaninjävel! Det tog en kvart och 5 rivmärken att få på honom selen och det första han gör är att parkera sig under buren. Försökte konka upp honom i skogen men han hoppade tillbaka direkt och satte sig under buren igen. Jaha.

Morning glory.





P1: The blurry outfit off this morning. P2. Jag har en thing för händer och himlar. P3. En maskros, för den lätt efterblivne. P4. Än en gång - jag och mina händer. Tänkte väl showa nagellacket eller nåt.

Somna gott? Jo fet risk. Vid 03:00 gav jag upp, drog på mig kläder och gick ut. Kameran fick hänga med eftersom att iPoden lämpligt nog la av 3 steg utanför dörren. Fast det var no problemos. En symfoniorkester bestående av hummelsurr och fågelkvitter är inte helt hemskt. Och att promenera runt på gatorna jag växt upp på, helt ensam klockan 3 på morgonen och se solen gå upp över Barkarby är helt okej det med.

Happygirl_92.

Pirr i magen. Jag tror det är en släng av båda kärlek och lyckorus. Eller att det har varit helt otroligt väder. Eller att jag spenderade hela dagen hos Varro med fint folk som jag trycker otroligt mycket om. Eller att jag tog årets första dopp i hennes pool i sällskap av 3 bikiniklädda män (...). Eller kanske av allt det där sockret jag har fått i mig. Eller av mina knallrosa naglar.

Fast antagligen är det för att jag för att jag ska få krypa ner i min säng, smyglukta lite på hans t-shirt och somna gott. Att veta att i morgon kommer bli precis lika bra. Fy fan vad allt är bra nu.

Lite kärlek, lite lyckorus.

Burn baby, burn.


Någon som sitter på ett supertips mot bränd hud? För jag är långt ifrån pretty just nu och Aloe Veran
duger inte. Gissa hur skönt det är på en skala att sitta ner på en sönderbränd rumpa. AJ AJ AJ.

Here comes the sun.




P1. Varro hade gjort cupcakes! P2. Vi satsade helt enkelt. 3 st sololjor är fullt normalt. P3. Lilla gravidmagen ville vara med igen. Och nu när jag har laddat upp bilden så ser jag Varro i bakgrunden. Vad fan gör hon, hah?

Om det var så klokt att ligga ute och sola 4 timmar mitt på dagen går ju att diskutera. Visserligen har jag lämnat Nyans Genomskinlig, men nu skiftar jag snarare mot brandbilsrött på axlarna och kinderna. Really hot, hot, hot.

Nu har jag skrapat bort all olja i duschen och smetat på en halv flaska Aloe Vera. Väntar på att grillen ska bli klar och sen ska jag tillbaka till Varro och hoppas på att jag inte är den enda som lyser fint och harmoniskt.

Nej jag skoja bara. Men det kä

MMS

Nej jag skoja bara. Men det känns nästan så idag. Ligger hemma hos Varro och jobbar på brännan. Livet är rätt så fabulöst just nu.


M-blogg. Gissa vem som steker

MMS

M-blogg. Gissa vem som steker vid polen i barcelona as we speak. Impulsresa!

EDIT: Gravidmagen tittar fram igen ser jag... Inte årets mag-pose helt enkelt.


Coffie break.



Jag har precis klämt i mig årets mastodont-middag. Om jag såg gravid ut igår skulle ni se mig nu. Holy Cow. En fika på det också, höh. Man har alltid plats för fika. Men nu ska jag fortsätta prata musik med mamsen som jag knappt sett på hela veckan. Vi ska ju till Kreta om en månad så det är mucho som ska planeras: om det är nödvändigt att ta med sig 6 bikinis, hurvida bra fuktig luft och hår går ihop etc.

En fullt normal konversation.



Engla: Åh vilken söt klubba! Vem fick du den av?
Noah Ehh... (generad)
Jag: Av mig! (skitnöjd)
Engla: Det ser ut som en nalle. Är det det?
Noah: Engla... Det är en snopp.

M-blogg.

MMS

 

Att måla naglarna i ett mörkt rum utan glasögon blev nog liiite för avancerat för mig. Ett spännande tidsfördriv om inte annat. NU: Kalle och chokladfabriken.


Lägesstatus.

Befinner mig just nu i ett horisontelt läge i soffan. Spydde för inte så länge sen, bara så där. Magen har gått från soon to be beach-09 fabulös till post-gravid. Jag ser förjävlig ut. Har ingen aning om vad som gick snett. Ena sekunden låg jag och sög på en zoo-klubba framför House, andra låg jag med huvudet nere i toalettskålen och sniffade kisslukt. Spännande vilka vändningar livet kan ta...

Testar att...

0-48e5d4cdb6f763a1a6a0843cae0c86ca.png

Kolla varifrån!

Testar att m-blogga.


Börjar dagen med en bild.



Godmorgon världen!

Jag och brännässlorna.




Note to self: Kleta inte på läppglans om du ska ut och fota i en halv orkan.
Note to self 2: Ett brännässle-hav är inte den ultimata fotoplatsen i fortsättningen.

Fibes, oh Fibes! - Love child.



Jag ÄLSKAR parodier! Så sjukt jävla klockrent. Jag gillar't.

Det blåser helt galet ute.



En lunch bestående av bullar och saft. Bra Emma! Det känns som att någon kommer rulla fram på playan i sommar. Ingen beach-09 här inte. Det är mindre än en månad kvar till Kreta så man kan ju alltid hoppas...

Och nu till något helt annat: Jag blev inbjuden till Lookbook imorse så nu kan ni hitta mig här. En outfit och 3 hela hypes än så länge. Herre jisses! Nej men det är väl alltid kul att höra att man klär sig snyggt, I guess?

Make Up Store.



Nästa onsdag har Cissi (min låtsasmamma) bokat sminkkurser åt oss på Make Up Store. Wej!

Wierd.

Mina inlägg publiceras inte :(

Lumberjack.



Jag har precis knaprat på passionsfrukt-yoghurt framför årets avsnitt av House. Spännande! Men nu ska jag försöka mig på en tidig kväll för en gångs skull och gå och borsta tänderna. Jag har en telefondate med mr Handsome som har lovat att läsa för mig över telefonen tills jag somar. Hur underbar är inte han på en skala?

About the boy.



Nej som ni ser är bilden knappast guds gåva till kvinnan, men det är sånt där som min pöjk ägnar sig åt. Att cykla på en för liten cykel med alldeles för mycket häng alltså. Ja det ser ju verkligen jättesmart ut med tanke på att han är 194 (?) cm lång och cykeln... miniliten. BMX. "Extremsport". Nåja, bättre det än TIBIA eller CS?

FLICKR.



Nu har jag (också) fixat till mitt Flickr-konto. Sitter dock inte vid min dator så det är lite snålt om bilder i arkivet än så länge men det kommer. Och nu när jag har min kamera igen lär det hagla bilder.

Borttappad.

Sämst uppdatering idag, I know. Men jag har årets förklaring: jag gick vilse! Eller gick och gick... Cyklade. Det slutade hur som helst med att jag parkerade min röv mellan två hästhagar (jag var way ute åt helvette.) och tjurade tills mr Handsome kom och hämtade mig. I cirkus 4 timmar var jag ute. Jag har inte ett så vackert lokalsinne helt enkelt.

Ett stycke lista.


Lista snodd från NoScarlett.

SKOR: Ballerinas, stövletter, tygskor, boots osv, osv.
SNEAKERS: Räknas Converse?
JEANS: Använder i princip bara Cheap Mondays.
T-SHIRT: G&T, Monki, Weekdays och så är jag grym på att sno mr Handsomes.
UNDERKLÄDER: H&Ms eller Hanky Panky.

VÄSKA: En stor brun axelremsväska i skinn från London.
PLÅNBOK: Slemgrön och glansik sak, också från London.
SOLGLASÖGON: Inga atm. Har lyckats tappa bort eller sätta mig på alla i år.
KLOCKA: Plastig sak med cericerosa band och knallgult ur.
SMYCKEN: Random kedjor och nitar eller stela armband.

TV: Eeh...?
MOBILTELEFON: Motorola RARZ.
MP3: iPod nano, den slemgröna.
DATOR:
Än en gång, eeh?

SMINK: Loreal, Make Up Store, Lancôme.
ANSIKTSKRÄM: ACO & Garnier.
DEODERANT: Stift som luktar snorgott från Rexona.
TANDKRÄM: Man tager vad man haver.
SCHAMPO/BALSAM: Pumpflaskorna från Loreal slash TIGI.
TVÅL: Olika tvålar från Lush & Body Shop.
PARFYM: Amor Amor eller Girl by Tommy H.

MINERALVATTEN: Ramlösa jordgubb/lime eller Loka päron.
VIN: Vitt eller rosé.
DRINK: Vodkalime eller Mojito. Sliskiga funkar  också.
BRÖD: Vad som helst utan massa fullkorn. Hua!
MAT: Starkt! Kyckling eller räkor funkar också alltid.
GLASS: All glass! Bara det inte är jordgubbssmak.
GODIS: Colasmak.

Nämen! Där står jag och ser rolig ut.


En snebent pose klämde jag tydligen också till med. Hej & hå!

About the boy.



Mr Handsome är lite blyg när det kommer till att visa sig här i bloggen så vi får köra på step by step helt enkelt. Jag har fått tillåtelse att visa och berätta lite i taget. Han har nämligen gått igång på hela den här vara-hemlig-idén och fnissar lika nöjt varje gång ni skriver i kommentarerna och undrar vem han är. Jag själv känner mig som årets tönt. Förlåt.

 Här har i alltså ett stycke läppar (Oh really?!) och ett stycke haka. För er som hade lite svårt att se alltså.

Jag har gått i Twilight-ide.



276 sidor på ett dygn? Ja. Bölat konstant genom de första 50 sidorna? ja. Töntigt? ja.

The planes.

Kläder: Slappt linne, party leggingsen, kofta, osv.
Luktar: (förhoppningsvis bara) Tommy H., Girl.
Snart: Ska mr Handsome komma över på lite grillat.
Sen: Ska vi hyra film med Matilda och Jimmie. Wej!

Hot. Hot. Hot.



Inga sura miner på Gröna Lund inte!

Set it off like napalm.



Har fått dille på det här med vocal covers. Erik gör ett grymt jobb på Set it off like napalm med Emarosa. Very nice. Bangar inte på hans Katy Perry Slept Here-tshirt heller. Visst vill ni höra mer av Erik? Klart att ni vill. Klick.

Hittade detta i kylen hos pappa.



Eehh...?

Tack för den här tiden.


Arkivbild.

Det finns en mycket stor möjlighet att jag aldrig kommer skriva här mer. Jag har velat fram och tillbaka över ett beslut länge nu: Ska jag, eller ska jag inte? Det här kan mycket väl bli det värsta som någonsin hänt mig. Men det har nästan gått för långt. Det är dags att sluta fega och ta tag i mig själv nu: Jag ska epilera benen.

EDIT: Jag fegade inte helt otippat ur. Så nu undrar jag hur nasty den där snygga saken tycker att är på en skala, luden och allt. Någon som är frivillig på att brotta ner mig och göra skiten åt mig? Skulle uppskattas starkt.

Nöjesfält & kontostrul.

Igår hade jag en heldag på Gröna Lund med den där fantastiska saken och hans familj. Allt, precis allt, åktes. Mys i gräset nere vid vattnet. Fiskmåsar.  Alldeles för mycket godis/sockervadd/glass/junk-food och en släng åksjuka på det. Precis som det ska vara.

Sen promenerade vi till Karlaplan och tog tunnelbanan till Kista Centrum (det ända stället som fortfarande var öppet) för att bränna mina presentkort från när jag fyllde år. Middag stod också på schemat men våra kort och alla automater sepade sig så det blev till att sätta sig på bussen hem istället. På en kvart lyckades jag bygga ihop wookad kyckling med äggstekta nudlar från scratch. REKORD! En piggelin på det och vi var prima nöjda. Gissa om jag var helt slut sen.

Kompaktkameran hängde med så bilder lär dyka upp så fort jag kommer hem.

The bright side off life.

Hanna J.

- Datorn fungerar tydligen igen.
- Jag slipper alltså sörja bristen av mina 3000 bilder.
- Mamma bakade (!).
- Kvällen ska spenderas ensam hos paps med lillebror.
- Han kan spela den där låten Edward spelar på piana för Bella i Twilight (ni vet!).
- Och home delivery-pizza är Guds gåva till kvinnan.

Plötsligt händet det.

Mamma: Emma, sätt dig ner och håll i något stadigt... Jag har bakat!
Jag: Med shake and bake?
Mamma: Nix! Helt själv. Kanelbullar, vaniljbullar, rulltårta och choklad/babantårta.
Jag: ....
Mamma: Det är helt sant! Jag har gjort det helt själv.
Jag: Okej, vem fan är du och vad har du gjort med min mamma?

R.I.P.

Min dator har (suprice, suprice) kraschat igen. Underbart, helt underbart! Så tills vidare får jag snylta andras tills min är på banan igen. T.ex lillebrors eftersom att jag ska vara med honom ikväll, höhö. Återkommer senare.

SÅ JÄVLA NORMAL.


Ill. & text, Nina Hemmingson.

Det kanske inte är så viktigt fast det är det ju.
För mig.
Jag vill att du ska ta för dig och förstå mig och ha mig.

Taggad på livemusik.


Ett bitchfit.

Jag är inte helt otippat nog en tjej. Tjejer behöver, som vi alla vet, godis. Jämt. Eller något med en hög kallorihalt. Chips, choklad, läsk and so on. Rent socker kan också fungera i specifika nödfall.

En kväll fick jag ett av mina legendariska ge-mig-socker-nu-annars-jävlar-cravings när jag satt och mös med en viss pöjk. "Men ta en marsmellow då?". Som fan heller att jag tänkte. Jag gillar inte ens det. 5 minuter senare satt jag med 3 stycken intryckta i munnen och cirkus en halv påse gömda i handen som back-up. Han fick INTE smaka. Det var ingen skam här inte.

Kvällen gick, marsmellowsen tog slut och sockerabstinensen var ett faktum. Men jag fick den briljanta idén att jag skulle bedöva den med lite pussar. Pussar löser allt! Stackars killen... Han hann knappt nudda mig innan jag kände mintandedräkten, bitch-slapade honom och skrek hysteriskt att han hade ätit After Eights utan mig. Det jävla svinet.

Inte hade jag någon aning om att han hade smugit iväg och borstat tänderna... Så vad har vi lärt oss av det här? Jo, det går inte att gömma sin crazy sida. Den kommer alltid fram när man minst anar det. Alltid.

The happening.

Knaprar: Apelsinkarameller.
Lyssnar på: Block Party - Africanism.
Vill verkligen: Kramas! Hel galet mycket.
Ser fram emot: Make Up-kursen & Kreta.
Ska: Ut och röra på fläsket med Gabriella.
Men först: The Tyra Show.

In the morning.



Tanken var att jag skulle sätta ihop massa klipp från imorse till en hel film men Movie Maker samarbetade inte. Vad ovanligt. Att något tekniskt inte vill samarbeta mig mig alltså. En liten preview får ni i alla fall.

Jag tänker mycket.

Sitter med dagens 7:e och antagligen sista kopp té
och med Robert Pattinson i högtalarna. 
Helt ensam. 
Bäcksvart ute och nästan lika mörkt här inne.
Kattassar mot mina barfotafötter. Morrhår som kittlar.
Tänker på vackra människor jag sett idag och
ler åt något totalt orelevant för det måste man ibland.
Klappar kattmage.
Gråter lite för det måste man också ibland.
Dricker mitt té.
Tänker att: varje dag faktiskt har blivit ibland
och att du är fantastisk.
Ler lite till.

GOD NATT.

Sky high.





Arkivbilder.

Lugg. Fringe. Bangs.


Luggen har finaly vuxit ut lite, lite så att man kan göra något roligare än att ha den uppsatt hela tiden. Innan var den i den där underbara inte-kort-inte-lång-stadiet. Alla ni som haft hellugg på utväxt vet vad jag menar. Men nu jäklar uppgraderar vi: Snedlugg! Helt fantastiskt. Har vi tur så är den till och med flätbar. Håll i taket!

EDIT: Hur snygg var inte min chillin' by my dirty mirror with the sexy mouth-attempt in the bathroom-pose? Nej men skämt åsido, jag ber om ursäkt för alla crappy bilder men jag får inte min kamera förens på fredag.

Jag har blivit med hörlurar.



P1. Liten del av mitt rum hos paps. P2. The phones. 

I påsen fanns inget mindre än min försenade födelsedagspresent från paps: WESC-lurarna jag dregglat över i år. Det blidde dom vita med blåa detaljer som funkar till det mesta. Sjukt snygga och sjukt sköna. Thanks Dad!

(Och angående håret - jag vet. Jag SKA klippa mig.)

The day.

Thai-lunch, 2 fikor och otippat solsken. Det blev en rätt så bra dag alltså. Vi passade på ett hämta upp lillebror på hans skola vid Odenplan också innan vi åkte hem till Kungsängen. Nu väntar grillen och en WESC-påse på mig.

La stada med paps.



Snart ska jag och finaste pappa åka in till stan. Lunch och införskaffning av födelsedagspresenter står på schemat. Hoppas det inte regnar, för mitt hår kombinerat med fukt är inte en rolig kombo. Det är lite extra spännande att shoppa med pappa eftersom att han aldrig hinner säga mer än 3 ord till kassörskan innan hon på knakig och överpedagogisk engelska försöker förklara vart han är. Never mind att han har bott i Sverige i över 20 år och bara frågade vad tröjan kostade, det är lika roligt varje gång.

MEN FÖRST: Kaffe, The Shins & fixa mig.

Tii tajm.


Pixlig arkivbild.

Nu är det tea-time som gäller! Den lille britt-genen inom mig vaknade till liv nyss och begärde té så té ska han få. Det är farligt att ignorera såna där begär... Har ni någonsin stått ivägen för en britt och hans té? I have, och det gör jag helst inte om.

EDIT: Jag insåg precis att jag har gått och blivit oroväckande tråkig. Ja, om man bortser från min briljanta muffin-bild som var relaterat till texten ett par inlägg ner. Det var skitkul. Men nu... Vad har hänt?

Chemical Vocation - Unsepction.



För 366 dagar sen hittade ni mig i Folkets Park i Södertälje i regnet och med leriga skor, bakis som ett djur men lycklig som få framför detta. Moshpit Open -08 var inte att leka med. (Fick ju en viss Oliver Sykes över mig då...)

Uppe på höga berget.


Det känns som att jag har tagit ett tillbakakliv i min utveckling. As you all know så har jag inte så lite
sömnproblem. The solution: Bamse i Trollskogen på kassettband! Ja och en sömntablett på det. Bra.

180509.


Arkivbild på en muff...in. (Försökte hitta en relevant koppling där.)

Vilken fantastiskt update jag (inte) har klämt till med på senaste. Men min Canon är fortfarande på vift och att blogga utan bilder är inte det mest fantastiska jag kan tänka mig.

Där emot så kan jag klämma till med att jag märkte att jag hade fått en färsting nu på morgonen. Eller med min übersyn så var det ett litet blurr på min... Ehh... Ja precis där man verkligen INTE vill få en fästing i alla fall. Så brillorna åkte på och med förstoringsspegeln i högsta hugg skulle jag lyckas navigera runt på farlig mark med en pincett. Det var inte det lättaste kan jag säga er. Men till slut fick jag din lille jäveln och spolade ner den. Mohaha! Men nu undrar jag: Hur stor är oddsen att jag får TBE på min punani...?

Random snack.



Kamerabrist, hej hej! Blev snuskigt sugen på att go ego med mig själv och fota loss nu när jag för första gången på 98732467 år känner mig relativt snygg. Men icke. Kameran är på vift.

Idag har jag somnat till Bert, degat ute i solen med Vinyl på radion och motionerat i form av godisköp. Bra lördag, fin lördag. Nu ska jag smälta maten och tagga inför Eurovision. Hur ironiskt är inte det på en skala? Emma och Eurovison Song Contest. Så ometal som det kan bli men det är tradition god damn it. Om inte annat så har man något sött att skratta åt. Snart kör vi!

Katy Perry slept here.


Jag vet inte hur många gånger jag fått höra att jag är lik Katy Perry. Och mjaa... inte helt likt men inte helt olikt heller. (makes perfect sense). Det skulle väl vara näsan det failar på i sånna fall.

EDIT: Helvete, vi är fan lika...

This IS a good day.



Idag ska bli en bra dag! Jag har sovit ut, fått i mig det där glaset med juice till frukost, dunkat Salem al Fakir och nu ska jag cykla och möta mamsen som kommer med bussen. SÅ JÄVLA GLAD!

Random.

I'm falling even more inlove with you.
...
Just hanging by a moment here with you.

Brothers.



Plick-plock.

Noppa ögonbrynen måste nog vara det tråkigaste som finns och jag är mer än bra på att skjuta på det tills dom sakta men säkert börjar ta över övre delen av mitt ansikte. Så när jag vaknade idag och ryckte till av min egen spegelbild så kände jag att nu jävlar är det dags igen. Önska mig lycka till...

11:20 EDIT: AAAAAAAJ!
11:26 EDIT: Nu började det blöda...
11:27 EDIT: Ge upp? JA.

It's gonna be okay.




Beatasbilder.

Idag var jag 3 mm från att boka en resa till England nu i helgen. Jag behöver sitta i gräset i en park och lyssna på trubadurerna och kedjeröka över en burk Cream Soda som jag egentligen tycker smakar piss men dricker ändå för det ska man dricka när man är i England och få solen i ögonen och bränna mina bleka ben i försommar-solen och smörja in dom i min aftersun som luktar kokos, som luktar sommar och sen gå hem med skorna i handen och en annan hand i den andra och le.

Jo det skulle sitta rätt så fint just nu. Man kan ju alltid drömma.

One of those days.


1636.

Lyssnar på: Kate Nash - Nicest thing (underbar text!).
Har på mig: Jeansshorts & nytt aprikost Monki-linne.
Äter: Mitt Munken-läppbalsam som smakar honung.
Ska: Ut med Gabriella för att köpa Loka och snacka skit.

Blod, svett och tårar.



Le Love.

När man var liten var födelsedagar heliga - i alla fall för mig. De var dagar jag såg fram emot och planerade i flera veckor. De var dagar som gjorde mig sömnlös kvällarna innan. Det var dagar när jag fick stå först i matsalskön och välja vad vi skulle leka på rasterna.

Dom där dagarna när mormor gjorde jordgubbstårta till mig och jag fick mina presenter. Bara det vara många och stora paket så var jag nöjd. Innehållet spelade egentligen ingen större roll. Jag skulle ändå ha glömt bort dem lagom till nästa födelsedag.

Nu när jag fyller år skiter jag i presenterna. Jag ligger inte sömnlös med det där pirret i magen kvällen innan och det finns inga lekar jag kan bestämma över längre. Nu är det dags att växa upp. Den här födelsedagen sitter jag inte och leker med min nya Furbie. Den här födelsedagen tänker jag efter på om jag mognat något eller inte.

På ett år har jag lyckats med att såra fler människor än vad jag gjort under hela min livstid. Jag har nog aldrig hatat mig så mycket som jag gjort i år eller gråtit mig igenom så många nätter. Men nånstans där inne i magen så växer nånting just nu, och nu pratar jag inte om mina gallstenar. Nej det är nånting som får mig att känna mig stark och vilja skratta. Det kallas kärlek, gott folk.

SÅ JÄVLA NORMAL.


Fotad med vanliga kompaktkameran, därav den otroliga kvalitén.


För första gången, någonsin i princip, så fick jag en bok som jag verkligen tyckte om. SÅ JÄVLA NORMAL av Nina Hemmingsson. Full med sjuka/vackra/konstiga/inspirerande/välj själv illustrationer och texter. Jag har suttit och bläddrat igenom den om och om igen sen jag fick den. Tack Katarine!

Nanny & vanillahearts.


Lilla kusinbarnet, Jayden och Farmor.

Finaste farmor ringde nyss från England och grattade. Jag saknar henne så mycket att det gör ont. Älskade lilla farmor. Nej, en tripp till England är på G igen i sommar.

Nu ska jag, min mittbena och min nya cykel (!) iväg till bageriet. Vaniljhjärtan! Åh. Så. Synd.

Cardboardlove.


So long ang goodnight.



Helgen spenderades ute hos min käre far i Kungsängen, därav den fantastiska icke-uppdateringen. Jag har helt enkelt varit busy med att äta chips & dipp framför någon dålig film, gå på promenader i solen, fota i regnet och titta på när världens vackraste person gjorde brunch till mig. Mojitos och crazy karaoke på det! Låt oss vara lite klyschiga och säga att den här helgen har varit bra för själen.

Och hur fint är det inte att få helgen avslutad med högläsning över telefonen för mig så att jag ska somna?

Birthdayboi.


Hur börjar du din dag?

Börjar dagen men en öroninflamation. Gallstensattacker på det.
Det är underbart - helt underbart att vara Emma Holden just nu.

Bra att man tänker till.



Laktosmage + ett stort glas oboy känns inte riktigt som ett smart drag så här nu i efterhand...

Eels - I need some sleep.


Tomorrow.


Flickr.

Tom på ord. Speachless. Har inget att säga. Har satt mig i skiten - big time.

EDIT: Men jag är inte ensam den här gången.

My first not-true-love.

Första gången jag hånglade "på riktigt" var jag 12 år och hade precis börjat 6:an. Varje fredagskväll var det disco på någon av skolorna där jag bor och just den kvällen var det min skolas tur. Kvällen till ära hade jag på mig jeans med utsvängda ben och om jag inte minns helt fel så fanns det även ett och annat glitterstänk här och var. Very pretty. När man gick från kafeterian till dansgolvet så passerade man en liten korridor med UV-lampor så jag antar att jag hade något vitt på mig också. Sminket bestod väl av någon ultrafin blå/rosa/grön/lila ögonskugga från en FRIDA-tidning.

Så när klockan slog 7 och det var insläpp så hängde jag och mina kompisar utanför. För man ville ju inte vara en tönt som dom små 4:orna och komma först. Efter en evighetslång kvart ansåg vi att vi väntat tillräckligt länge, betalade en 10-krona i inträde och gick in.

Var man cool så dansade man bara när det var tryckare, så vi hängde i sofforna i hörnet av dansgolvet och pratade över ett par flaskor Cola med dom andra. En liten påg utmärkte sig lite extra den kvällen med sitt Tiger-skärp som skymtade under den röda JL-tröjan när han ställde upp i kvällens brakedance-tävling. När han sen bjöd upp till en tryckare var jag inte sen att tacka ja och vi dansade till Magnus Ugglas Ska vi gå hem till dig?.

När kvällen var slut frågade vi chans på varandra och försökte smita iväg från våra hysteriskt fnittrande kompisar som inte hade kompetens nog att låta någon av oss vara ifred ens när jag skulle kissa. Men på något mirakulöst vis lyckades vi rymma och gömde oss på en närliggande tomt, skymd av jätteträd och buskar. Där, mitt i vildmarken enligt mig, frågade han mig om jag hånglade på första dejten. Jag blev helt ställd. Var det här en date? Jag som aldrig ens hade varit på en date hade väl inte hånglat - och om jag inte ens hade hånglat, hur skulle jag då kunna svara?

Jag behövde inte oroa mig för att svara för har var det bråttom med hånglet tydligen. Min finfina skärmkeps med England-tryck slets av och han ställde sig på tå för att nå upp till min mun. Aldrig förr har jag upplevt en sådan propellertunga. Jag vet inte hur länge vi höll på. Men efter en liten stund tackade jag för mig, tog min England-keps och gick hem. 2 veckor senare gjorde han slut med mig över playahead.se.


Årets längsta lista.



OM MIG
Namn: Emma. Bor: I Järfälla utanför Stockholm. Syskon: En "riktig" storebror, en "halv"-lillebror och 3 låtsassyskon. Ålder: 17 på måndag! Född: 920511. Ögonfärg: Har olika varje dag. Idag är dom gröna. Skostorlek: 37/38. Hårfärg: Mörkbrunt atm.

DAGENS
Låt: Parkway Drive - Romance is dead. Kläder: Mörka stuprör, svart linne och rutig skjorta + svarta ballerinas och en svart halsduk. Smink: Yttepyttalite mineraljox och rosa läppar. Underkläder: Svarta hotpants + svart bh. Matchat för en gångs skull! Mat: Gulashsoppa. Pinsammaste: Jag tror inte att jag har lyckats med något än. Det har varit en smärtfri dag med andra ord.

SVARA ÄRLIGT
Tycker du om att plocka svamp: Emma + gröna gummistövlar + skog klingar inte fint. Var någonstans på kroppen har du mest muskler: Vart på kroppen har jag ens muskler? Är du nöjd med ditt förnamn: Jag har en hatkärlek till det. Det är fint och enkelt, men jag delar det med resten av Sveriges fjortisbefolkning. Vad är det sämsta hos dig: Mitt morgonhumör. Punkt. Vad är det bästa hos dig: Min förmåga att alltid förstå folk och trösta. Använder du BH varje dag: Om jag ska vara ärlig så föredrar jag dom au natural men går inte ut utan bh. Vilka sporter/aktiviteter har du gått i: Ridning hela låg & mellanstadiet. I 2:an gav jag mig på innebandy ochså men var så dålig att jag rekomenderades att sluta... Har du några piercningar: 3 i öronen och en i läppen. Hade en annan i läppen förut. Hur många gånger tittar du dig i spegeln per dag: I spegeln? I ALLT som reflekterar sig, hah!

Happyface & Suicide Silence sign.




Posade loss vid min Wall of fame. Eller egentligen så borde det heta Door of fame. Där trängs biobiljetter, konsertplåtar, signeringar, affischer, foton och andra minnen. Halva mitt liv i princip. Hela högstadiet på 2 kvadratmeter. Alla spelningar och biobesök. Ja, jag blir nästan lite nostalgisk när jag drar fingrarna över alla biljetter och tänker att "åren går ju så fort" innan jag inser att: Vänta nu... Jag fyller faktiskt 17 - inte 71.

Photo.



Väderhelvete. Jag och den här saken skulle ut och fota idag, men icke! Ösregn är inte det bästa har jag hört.

Utfyllnad.

- Jag kan inte dyka.
- Jag läser min egen blogg.
- Ibland skrattar jag åt mina egna skämt.
- Ost är i princip det godaste som finns.
- Jag kan inte blanda mat med grönsaker.
- Fjortisbloggar är otroligt underhållande.
- Jag klarar inte av att sova själv.
- Jag sökte till Idol förra året.
- Jag har inget moppekörkort men kör ändå.
- Jag får prestationsångest när jag inte bloggat på länge.
- ... och jag får bara allmän ångest när jag får fler läsare.

I can ride my bike.



Att cykla. Alla kan cykla. Alla lärde sig cykla när de var 4 år och har cyklat sen dess. Jag lärde mig cykla när jag var 8. Sen dess har jag väl cyklat en si sådär 10 gånger. Men igår var det dags igen. Jag började med att kolla så att bromsarna existerade (det misstaget gör jag inte om igen.) innan jag gav mig på det största hindret av alla: att bestiga fanskapet.

Alla verkar kunna slänga sig upp i farten på cykeln och bara trampa iväg. Jag hör inte till Kategorin Alla. Jag är världelös på allt som ska se smidigt ut. Men efter mycket om och men så satt jag där på sadeln (som för övrigt skar in på diverse trevliga ställen. Hur står folk ut?!) och kunde sakta, sakta rulla iväg. Vägbomar, små tanter med chihuahuaor och barn - inget kunde stoppa mig! Inte ens regnet som öste ner. Jag trampade bara på och funderade nästan på att snyta mig i handen för att se extra brutal ut men njaa, där gick nog gränsen.

Sen var jag nöjd resten av kvällen: Jag hade cyklat för första gången på flera år - utan att skada någon.

Nu blev det jobbigt.

Sitter och funderar på hur jag på lättast sätt kan få tag på Loka och choklad utan att röra mig. Det står
helt still. Så ja får väl pallra iväg med min platta rumpa till affären. Life's a bitch och blablabla.

Känsliga läsare varnas.



(Animationen sepade sig, fixar sen.) Precis så här snygg var jag innan jag hoppade in i duschen. Jag vet dock inte om det blev någon förbättring efter det. Fugly är nog ordet som bäst beskriver mig idag och mitt smink är fortfarande kvar hos Varro efter Valborg. Så jag får helt enkelt vara lite ful tills jag orkar pallra mig iväg dom där 100 metrarna till henne och hämta allt. Lat? Jag? Ehh, jaa...

Efterklang - Prey and preditor

Empty.

Sitter med en enorm kopp té och med Sigur Rós och Tiger Lou i högtalarna. Annars är det rätt så tyst. Jag är den enda som fortfarande är vaken här hemma. Och katterna. Kylen knäpper ibland och någon bil kör utanför.

Jag tänker på vad jag har gjort idag (promenerat med exet, träffat lite folk, ätit smågodis och kollat på någon b-film som Varro berättade allt som skulle hände 3 sekunder innan det hände) och försöker komma på något att skriva. Men det går inte. Fingrarna går i slowmotion över tangenterna och formar inget vettigt, inget speciellt. Jag försöker skriva om hur det är att skratta så mycket att det gör ont i kinderna eller om... ja om vadå? Det står helt still i huvudet. Jag hatar det, vill bara skriva något fint och avreagera mig - men icke. Det är med andra ord dags att tacka för mig för idag och läggga mig i min nybäddade säng som redan är full med katthår. God natt.


Black & white.



Nånting stämmer inte. Vart är klädhögarna och varför håller inte bäddmadrassen på att dyka ner från sängen? Varför är inte stolen täckt med kläder och varför ligger det bara ett par sladdar nere vid mitt sängbord? Mystiskt, väldigt mystisk! Ska nog by the way ta och möblera om på rummet och framkalla lite bilder att sätta upp på vita väggen. Eller måla en illustration. Just nu känns den lite väl vit inte helt konstigt nog. Det får bli veckans mål.

The question.


Varför är det omöjligt att hålla vita tygskor vita? Det spelar ingen roll hur försiktigt
man trippar runt lerpölar och hundbajs - dom lyckas ju ändå alltid bli... nasty.

Sigur Rós - Svefn g Englar.


Sommartider hej, hej.





Idag har jag solat, haft vattenkrig, gått på landet, klappat får, spelat schack, ätit frukt och hittat en borttappad piercingring. Är det inte actionfyllt, så säg? Jag har dock inte fått någon färg. Tackar pappa för mina bleka britt-gener. Tack, tack! Blir lite röd som mest - om jag har tur. Och jag mår inte så lite bättre än vad jag gjorde igår.

När man inte är så jäkla snygg.



Något jag också funderat över är varför man tycker att man är så jäkla snygg när man har druckit. Ta bilden som ett fint exempel: Efter 3 cider posade jag loss framför Varros spegel och kände mig pretty damn fine. Porrblickar langades och det finns säkert med en och annan finger-på-underläppen-bild där. Hua!

Och fast sminket ligger en decimeter snett och kjolen är instoppad i trosorna så känner man sig fortfarande så jäkla sexig. Och ens sista tanke innan man täcker med rumpan upp och jeansen runt fotknölarna är "Hot damn vad snygg jag var ikväll". Okej, oftast brukar det vara "Fy fan vad jag kommer må imorrn". Det är konstigt, det...

Varför tänker man inte efter, innan?

Jag vet inte hur det är med er, men jag blir väldigt filosofisk under mina bakisdagar. Ska jag vara sängliggande i 8 timmar och knappt andas för att hålla kräkreflexerna borta så kan jag ju lika gärna passa på att fundera lite. Inga banbrytande tankar om hur vi ska stoppa AIDS eller bota cancer, utan oftast något i stil med "Varför dricker jag?". Dom tankarna hängde med mig även idag när jag låg utslagen i sängen med vidöppet fönster.

- Var det nödvändigt att hälla i mig den där halvlitern mojito där på slutet?
- Varför är min kofta täckt med något lila på ryggen?
- Hur uppstod alla dom där blåmärkena?
- Varför blir just jag alltid så jäkla bakis när alla andra mår finemang?

The happening.

Mående: Som jag förtjänar. Lägg till en förkylning.
Outfit: Ceriserosa satin-shorts & en enorm tshirt.
Ska: Bosätta mig i soffan med täcket och äta chips.
Upptäckt: Små, små blåmärken över hela kroppen.

The day after.



Igår tog jag In i dimman till en helt ny nivå, men jäklar vad kul jag hade. So drunk. Det har jag dock fått betala för idag. Har varit sängliggande fram tills nu, fått i mig 2 gelé-hallon och 9837498 liter vatten. Har bläck(?) överallt som inte går bort. Jag är verkligen världsbäst på att bli bakis, men ska det göras så ska det göras rätt!