Varför tänker man inte efter, innan?

Jag vet inte hur det är med er, men jag blir väldigt filosofisk under mina bakisdagar. Ska jag vara sängliggande i 8 timmar och knappt andas för att hålla kräkreflexerna borta så kan jag ju lika gärna passa på att fundera lite. Inga banbrytande tankar om hur vi ska stoppa AIDS eller bota cancer, utan oftast något i stil med "Varför dricker jag?". Dom tankarna hängde med mig även idag när jag låg utslagen i sängen med vidöppet fönster.

- Var det nödvändigt att hälla i mig den där halvlitern mojito där på slutet?
- Varför är min kofta täckt med något lila på ryggen?
- Hur uppstod alla dom där blåmärkena?
- Varför blir just jag alltid så jäkla bakis när alla andra mår finemang?




KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback