2009 ett helt år.


Började året med att hänga apmycket på Söder och i Gamla Stan. Upptäckte att stilettos på snorhal kullersten inte är någon höjdare. Fikade massor och sov otroligt dåligt. Bytte skola och gick på timlånga promenader på nätterna. Var otroligt olyckligt kär och började skriva av mig. En rätt så tråkig månad annars.

Inledde februari med nyfärgat hår som failat lite, men jag älskade min "röda" färg ändå. Blev beroende av grönt thé och pimplade minst en kanna mitt i natten då jag inte kunde sova. Hängde mycket i mitt fönster med ett glas rött och tänkte. Det blev några middagar, några spontanutgångar och några skratt också.

Bloggen fyllde två år. Gick på diverse småbands-spelningar och började fota lite mer på allvar. Hamnade på akuten för ett gallstensanfall om jag inte mins helt fel. Första dagens-outfit. Började bli riktigt usel i skolan. Hamnade på  sköna fester och åkte till London. Gick på långa promenader med Daniella och pratade massa.

Våren kom <3 Joggade första och enda gången på hela året. Blev inneboende hos Noah och struntade totalt i skolan. Magen strulade massor. Låtsades att jag var jätteglad och gick på tjejmiddagar. Satte mig på ett rakblad (har fortfarande kvar ärret) och hade picknick i parken. Avslutade med valborg och en karatefylla.

Solade på baksidan, brände näsan och drack rom-cola i kvällssolen. Jag och Noah "kom ut ur garderoben" och bråkade med allt och alla. Var allmänt ledsen och deppig och hoppade av skolan. Fyllde 17 och blev med WESC-lurar. Lunchade massa på uteserveringar i stan, inveg Gröna Lund med babe och fotade soluppgången.

Hängde mycket i stan och lunchade/fikade/åt take-away med alla som hade tid och lust. Gick på sminkkurs hos MAKE UP STORE. Medina tod studenten och jag och Noah såg live-band på Gröna Lund. Cyklade till mitt gamla stall och firade midsommar i Dalarna. Vi hängde på Lövsta-stranden och jag åkte till Kreta. Blev lycklig.

Blev kär i Grekland, mellanlandade i Sverige och åkte till Alperna/Rimini/Venedig med Babe. Blottade mig för en polis. Gick på sköna fester i sommarnätterna och hade grillmiddagar med mina babes. Gick på bio massa med Noah och blev beroende av sushi. Hängde på Varros uteterras med vitt vin på nätterna och snackade skit.

Såg Lady GagaGröna Lund och söp 24 timmar i sträck på en kryssning. Bodde hos Noah och lekte house wife när han jobbade. Åkte iväg till Varros land och bastade mitt i natten, drack sjukjäklamycketvin och åkte båt. Gick på teater och bmx JAM. Började på Cyber och lärde känna min grymt sköna klass över ett par fester.

Fikade med tjejerna i klassen på diverseuteserveringar efter skolan och hängde på Linneas balkong. Fick min tredje skinnjacka och köpte världens bästa boots från H&M. Festade lite väl mycket kanske men hade grymt kul. Blev seriöst beroende av FarmVille på fb. Lärde känna Mela på en balkongfest och såg live-musik.

Alla fyllde år kändes det som = mer fester. Bowlade för första gången på år och dar och försökte ta tag i skolan. Såg Bring me the Horizon/Her Bright Skies/Adept Klubben (tack älskling!) och blev med pälsmössa. Det blev seriös höst och jag och babe gick på promenader. Fotade grabbarna i Untold och firade halloween.

Åkte till England för en begravning och kom hem med lite nya kläder. Lånade Melas häst vilket resulterade i en hjärnskakning och några besök på akuten/kiropraktorn. Gick på maskerad som en katt och drack milkshake-drinkar. Började bli deprimerad på riktigt. Spontanutgångar och en julmarknad avslutade månaden rätt fint.

Vi blev med lantställe och jag gick in i väggen och hamnade på bup-akuten. Umgicks lite extra med min storebror och fikade massor. Hade lussevaka hos mig och tog upp skrivandet igen. Firade jul i Åre. Storebror förlovade sig och jag började tycka om livet igen. Nyår hos Mela avslutade året och jag hade så grymt jävla kul.



Postat av: mikaela

Fett bra årsressumé. Du är så fin! <3

2010-01-07 20:14:57
http://mickimelius.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback