SVAREN, del 3.


Vilka bloggar läser du?
Jag läser för många för mitt eget bästa, helt klart. Men förutom dom som jag har länkat till höger i menyn så brukar jag klicka in hos mina vänner, we heart it, le love, last nights party och andra inspirationsbloggar. Återkommer med fler bloggar i ett annat inlägg.

 

Vad är det för kamera du använder?
En Canon EOS 1000d. Den hänger med vart jag än går och det brukar vara jag som får leka paparazi på fester (vilket för örvrigt är grymt eftersom att det är jag som bestämmer vilka bilder som åker upp på facebook *mohaha*). Den är en grym nybörjarkamera i alla fall.

 

Är det du som är på dom dära coola halvnakna bilderna tx den där när några står i dushen? :)dom är btw jätte fina;)

Antar att du syftar på den här? Alla bilder i bloggen är mina egna om inget annat sägs. Sen kanske jag var lite luddig med info till just den bilden, men skrev i headern att jag inte viste bildkällan. Annars brukar jag hänvisa till källan under bilden eller i slutet av inlägget (som i det här fallet). Men jag håller med dig - bilden är grymt fin! :)

 

Vad är bup? Lite efter kanske menmen..

Nej det är inte så lätt att veta alla gånger. Bup står för barn och ungdomspsykiatrin och jag går hos dom för att få hjälp med mina issues.

 

Vad är det för ångestattacker du får?
Det här är i princip omöjligt att förklara så att någon som inte varit med om det här förut förstår men jag langar ett försök ändå. Jag går omkring med konstant ångest och känner mig aldrig riktigt lycklig. När jag gråter så gråter jag inte i en kvart och sen är det bra, utan jag ligger i flera timmar och är okontaktbar, nästan apatisk. Jag hyperventilerar, skriker, slåss och svimmar ofta och om ingen stoppar mig så är det inte helt ovanligt att jag skadar mig själv. Men det läskigaste är att jag inte har någon aning om exakt VARFÖR det här händer.


Vad menar du med det där psykhem?
Jag kanske tog i lite, men det jag menade var att jag var nära på att bli inlagd för sluten vård över helgen på bup-akuten för att jag mådde så dåligt vilket kändes sådär lagom lockande.

Vad tar du för piller och varför?
Jag har varit deprimerad mer eller mindre under en 3-års period så för att hjälpa mig komma ur det här så ska jag äta antidepressiva (Fluoxetin) tills jag mår mer stabilt. Dom tar dock ett par veckor för på sig att börja verka så tills dess har jag fått ångestdämpande (Atarax) som ska verka lugnande. Och eftersom att jag har allvarliga sömnproblem har jag fått insomningstabletter (Propavan) men dom verkar inte funka för mig so far.



Funkar propavan för dig? utan biverkningar eller nåt? För jag käkade det förut, men alla jävla effekter av det gjorde så att jag inte kunde sova :/ men atarax är alltid mysigt^^ <3
Jag har ju bara ätit dom en vecka men nää det skulle jag inte vilja påstå. Antar att det inte ska behöva ta 3 timmar att somna? Märker förövrigt inte av så mycket från min Atarax heller. Är bara allmänt grinig haha.

Varför får du piller och går till psykologer osv? När börja det?
Jätte snygg och rolig blogg!
TACK TACK TACK! Det är svårt att svara på exakt NÄR allting började. Det jag har är en sjukdom (näringsbirist av någon form i hjärnan) precis som vilken annan. Det är bara det att det råkar sitta i psyket. Men för för cirkus 3 år sen kom jag ur ett jättejobbigt förhållande. Jag var bara 14-15 år och naiv. Min dåvarande pojkvän mådde nog inte heller så bra och lät det gå ut över mig. Han var väldigt manipulativ och bestämd vilket satte sina spår. Jag tror att det var runt den perioden som jag första gången hade allvarliga självmordstankar. Sen har det varit till och från att jag mått dåligt men det senaste året har det blivit mer och mer allvarligt. Jag tror att det till mesta dels beror på att jag hade det så jobbigt och förlorade många vänner i våras och att det fortfarande finns dom som orkar lägga ner energi på mitt och Noahs förhållande och det är klart som fan att det svider. Sen är det massa annat hit och dit som spelar in i hur jag mår så klart. Men första gången jag gick till en psykolog var i våras. Det funkade inte för mig så jag sket i att gå dit och trodde att jag hade blivit "bra" igen. Egentligen la jag bara alla mina problem på hyllan och nu innan jul så gick det inte att låtsas längre. Så två akut-visiter har det blivit och en hel del samtal.



Postat av: Anonym

måste bara säga att du är sjukt grymt stark som pratar om det här så öppet.

GRYMT COOLT AV DIG

sen är du väldigt snygg också så oroa dig inte för vad pojkvännen tycker, är övertygad att han håller med mig

2010-01-21 15:58:59
Postat av: EMMA

ANONYM: Men åh, tack söta du! :D <3

2010-01-21 17:19:31
http://holdens.webblogg.se/
Postat av: olivia

jagäter fluoxetin för andra gången nu, och vill bara säga att för mig har dom verkligen hjälpt. det tar ett tag innan de verkar, precis som du skrev, men jag hoppas dem funkar för dig med! jag vet inte varför jag skriver det här egentligen, men jag vet hur det känns att vara deprimerad. det känns ganska hopplöst, men du verkar ju ha en ganska bra inställning. ge inte upp bara! :)

2010-01-21 17:36:25
Postat av: EMMA

OLIVA: Jo men det är asbra att höra från ån som been there att dom faktiskt funkar :) TACK!

2010-01-21 18:08:09
Postat av: Nathalie

Du är stark och modig som vågar skriva om det såhär och jag är alldeles säker på att det kommer bli fint om ett tag.



Tror du behöver en kram, så KRAAAAAAAAAAAM, möhö



ps. du är snygg som fan ds.

2010-01-21 19:45:37
http://flourtanten.blogg.se/
Postat av: EMMA

NATHALIE: Alla borde skriva om det tycker ja. Alltså alla som känner så. och tack va söt du är! :) <3

2010-01-21 20:09:21
http://holdens.webblogg.se/
Postat av: sara

EMMA GUMMAN! eemh ha inte allt för fina hopp för fuexatin eller va dom heter, två månader tog de för mig innan de hjälpte, så håll ut! Men tro mig, de äre bästa som finns just nu!!!!. Lovar att allt kommer bli tipptopp sen. Är otrolgit glad att du fick dom så snabbt, bra gjort av bupmänniskorna! Dock så typ hatar jag dom där haha. Dom får en att känna sig ännu segare i huvudet än vad man egentligen är.Personkemin är väl rätt viktigt. Men jag tror på dig snygging:) You can do it.

2010-01-21 20:28:02
http://snuu.devote.se
Postat av: mela

Hoppas vi kan få dig på andra tankar än mediciner, bup, ångest och attacker i helgen. Då ska jag göra mitt allt för o se till att du mår så bra som du bara kan. Allt för min lilla prinsessa!

2010-01-21 20:48:56
http://mickimelius.blogg.se/
Postat av: Anonym

Håller med förste talare, grymt att du pratar om det! :)

2010-01-21 22:59:37

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback