Årets mest random och onödiga inlägg.

Ligger i sängen bredvid mitt öppna fönster och lyssnar på P3 och bläddrar i amerikanska ELLE och Cosmo. Känner mig konstig. Fast jag hade en grym helg. Köpte läskigt god plockmat och grillade i Rålis under Smoke-fest. Sen blidde det festligheter och en sleep-over hos Natta. Hon jobbade dagen efter så jag, hennes bf Jimmy och Viktor lekte moraliskt stöd och var med henne under dagen. Lite läskigt var det att vara tillbaka på Lek Palatset. Jobbade där för något år sedan och alltså, det var creepy shit. Jag HATAR som sagt barn. Huvaligen.

Men allt det där är bara onödig utfyllnad. Idag är en sån där onödig dag helt enkelt. Det kliar i fingrarna och jag vill hitta på något. Göra något nytt. Åka bort. Ta en paus och andas. Allt känns lite för rutinmässigt just nu. Boring as hell. Nej men lite miljöombyte skulle sitta finfint. Och en cigg. Jag håller på och trappar ner till att bara feströka. Blev lite motivated när jag fick en sån fråga i Frågestuden plus att Viktor också håller på att sluta så jag har bestämt att vi ska bli trappa-ner-kompisar. Fast en Marlboro Fresh skulle sitta jäkligt bra atm.

Men åter till ett miljöombyte: Jag är så grymt sugen på att sätta mig på en buss och åka någonstans. Bort, bort. Sova i ett rött torp med vita knutar i en tältsäng i ett rum med flagnande blommiga gardiner och myggnät i fönstren. Åka ut i Skärgården och lyssna på kluckande vatten och fiskmåsar. Lära mig dyka. Bli lite lätt poetisk och skriva. Lösa korsord i hängmattan. Gå upp tidigt och baka bröd till frukost. Nej det kanske var lite väl hurtigt. Men jag är så jävla less på att sova till eftermiddagen, pilla mig i naveln och inte åstakomma något.




KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback