bloggen om mitt liv - den cencurerade versionen

och i och med det förra inlägget, så kan jag numera fira 100 inlägg i denhär bloggen. grattis till mig själv. det har varit många ångest fyllda timmar som spenderats framför dator skärmen. och så känner jag mig en aning schizofren: ena stunden skriver jag komiskt (enligt mig själv såklart) och skriver bara massa strunt, medans jag i nästa stund skriver ännu mera strunt om vilken bikini (?) jag vill ha i sommar, hur mina naglar växer ect. ect, för att i nästa stund bli o-så-seriös och knåpa ihop lite halvseriösa inlägg om det som intreserar mig för stunden.
oj, det blev en lång mening där.
jag vill kunna skriva om allt som händer i mitt liv, men då skulle dethär bli en barnförbjuden blogg och jag skulle antagligen få en kollektiv avrättning i björkebyskolans aula, så jag undviker helst det. plus att jag inte vill såra någon i min lilla omgivning. men vissa personen får mej verkligen att.. gah! finner inga ord.

så vad är dethär för blogg då? vad ska man katigorisera den som? bloggen om mitt liv- den censurerade versionen? och vad är meningen med bloggen? mitt svar till alla som ställer den frågan är att det är ett skönt tidsfördriv. jag kan föra en dialog med mig själv, utan att få en dömmande blick och att någon försiktigt flyttar alla vassa föremål ifrån mig.
men jag vill kunna läsa tillbaka om några år, och veta hur jag hade det. fast det kommer jag ju i och för sig aldrig få veta, om jag glömt det, det vill säga, efter som att allt är så hysh-hysh. det är ju å andra sidan mitt eget val att ha det så, men jag vill ta mig ur björkeby alive. ja för det är såååå hårt där. ironi.

så jag velar lite mellan ett andra val: att starta en helt ny blogg (som jag i och för sig redan har) men då kommer jag övergå helt till den, och där kommer aaaallt skrivas ner i minsta detalj, vilket senare kan leda till många hemskheter. varför jag bryr mej vet jag faktiskt inte.

eller så fortsätter jag bara som nu, och trycker bort alla mina hata-hata-feelings och leker happy.





KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback