FjortisGuiden

Fjortisar. Ibland kan man undra hur dom lyckas att se ut som dom gör. Därför har jag satt ihop en liten guide så att vi lättare ska kunna förstå oss på dessa missanpassande varelser. Se och njut...

Del 3. Fjortisens klädsel.
Stil och klädsel är ett kluvet ämne när det kommer till fjortisar. En del klär sig endast i mjukisläder medan vissa leker wanna-be modenördar och daskar på sig allt som dom tror är mode. Men det finns i alla fall några grundregler som vi kan hålla oss till. Är du beredd? Då kör vi.
Börja med att leta fram en BH med läskigt mycket push-up. Här spelar storleken på tuttarna inte alls någon roll, bara dom sitter strax under hakan. Får du svårt att andas för att tuttarna täcker för dina näsborrar? Finner du vissa svårighteratt se över dina bröst? Duktig flicka! Då har du gjort helt rätt.
Sen så tycker jag att vi letar fram ett linne som gärna är lite exta genomsinligt så att hela världen kan se dina tuttar. Det spelar absolut ingen roll hur det ser ut i dethär fallet. Huvudsaken är somsagt att man ser dina tuttar! När det kommer till att välja tröja så är ju SSS tröjan det självkara valet. En marinblå, vit eller en röd. Oh så stylish! Skit samma att halva Stockholm har en. Matcha det med ett par SSS mjukisbyxor eller ett par 96-jeans (G-star jeans för den efteblivne). Än en gång så skiter vi i att halva Stockholm har ett par.
Men nu i vintertid så måste man ju självklart ha en stor och varm jacka och vad passar inte bättre än den ökända Fällräven-jackan? Välj en blå eller röd. Mossgrön fungerar också. Up to you honey. Och så väljer du självkart en i storlek XXL så att lilla du försvinner i jack-helvettet. Men en fällräven jacka är en dyr historia så det är bäst att låta pappa betala. Såklart. Eller om pappan din är fattig  så kan du sno en helt egen. Valet är ditt.
Väskan ska självklart komma från Friis & company och var stor. Så stor at hela du ska kunna få plats i den om du skulle få tanken.
Avluta klädseln med en svea mössa i valfri färg och din oerhört stilfulla outfit är klar!
fjortis - kläder



Postat av: bella

kan du inte skriva om fjortisars språk också? ;)

2007-11-28 15:15:00
Postat av: Emma Holden

Bella: Haha, jo det måste jag ju ta upp! :D Bra idé!

2007-11-28 15:25:28
http://holdens.webblogg.se
Postat av: jonas petterlund

aså shit va du klagar? aså vafan bryr du dej för hur andra ser ut ? liksom allas val , klart dem e stolta för dem dom är! och fjortis är inte nåt man klär sig , det är ngt man är. btw när ska du skriva om "dom gullig "äckel emosarna som förstör vår kultur!

2007-11-28 16:05:59
Postat av: Anonym

håller med, skriv om emos. roligare och höra :)

2007-11-28 16:09:29
Postat av: Emma Holden

Jonas och Anonym: Vet ni vad? Det här är min blogg och i min blogg skriver jag om vad fan jag vill. Om ni så gärna vill läsa om "äckel emos som förstör vår kultur så kan ni skaffa en egen blogg och klaga hur mycket ni vill. :)

2007-11-28 17:07:43
http://holdens.webblogg.se
Postat av: Anonym

Haha, jag tycker det var ett roligt inlägg och det bästa med det är att ingen behöver ta illa upp, för är man inte fjortis bryr man sig inte och är man fjortis så säger man bara nää, vadå det där är inte jag.
Emos är en annan sak, folk vet inte ens vad det betyder längre och man kan vara emo på ett bra sätt utan att det märks. Emotional är vad det är men alla tolkar det mer som folk som hoppar omkring i svarta och randiga kläder samt tycker synd om sig själva.

I alla fall, roligt inlägg.

2007-11-28 17:16:16
http://psst.webblogg.se
Postat av: Emma Holden

Anonym: Tack! Du har så jäkla rätt :)

2007-11-28 17:22:04
http://holdens.webblogg.se
Postat av: Sabina

Haha klockrent!

2007-11-28 18:27:31
http://krokko.blogg.se
Postat av: Emelie

KSSS annars, men men.. mycket roande haha. Bra Emma :)

2007-11-28 18:57:07
http://emems.webblogg.se
Postat av: Linn

Hahahaha, så jävla bra! Klockrent!

2007-11-28 19:29:27
Postat av: MICHA

DE HÄR GUIDERNA VAR JU HELT FANTASTISKT ROLIGA. UNDERBARARA! dU ÄR MIN IDOL, HAHHAA

2007-11-28 19:42:50
http://eyeofstone.blogg.se
Postat av: Urvut

Nepp, fjortisarna förtjänar en galosch-beklädd klack i sminkkakan. Och jag tycker faktiskt att Emma här leverar detta jävligt bra. Så det såååw.

2007-11-28 21:24:16
Postat av: Luudde

Mwaha, underbart fan x)

2007-11-28 22:05:04
Postat av: Matilda

hahahahaha, vad roande det var att läsa dina guider! :D nu väntar jag bara på att få läsa "fjortisens betéende"! (:

2007-11-28 22:17:43
Postat av: natta

jodå, Emma vet vilka knappar som ska tryckas !

2007-11-28 22:17:57
Postat av: Emma Holden

Alla: Bah, tack så mycket ;) !

2007-11-29 09:56:25
http://holdens.webblogg.se
Postat av: Julia

haha jag tycker också att inlägget var roligt..MEN! Det är ju faktiskt så att våra fjortisar som vimlar runt i Sthlm är tjejer och killar som precis spruckit ut och blivit tonåringar. Det är ju en mycket känlig ålder och bekräftelse är en stor del av den tiden, hur man ska vara och hur man ska klä sig. Sk. Fjortisar har oftast inte så bra självförtroende. Jag undrar bara varför alla stör sig så mycket på dem? det är väl bättre att vi ägnar våran tid åt att köpa våra stilfulla kläder och leva vårat duktiga och fläschiga liv. Btw, jag tror vi stör oss på dem för att de nog har ganska kul.

2007-12-01 00:11:30
http://juuuulia.blogg.se
Postat av: Emma

Julia: Jo vist har du en poäng och vist ska jag vara ärlig och säga att jag stör mig. Men allt är ju skrivet med "glimten i ögat" och inte på blodigaste allvar :)

2007-12-01 15:53:49
http://holdens.webblogg.se
Postat av: cissi

haha snacka om att ta illa upp när ngn skrev om att du skulle skriva om emos, emosar och fjortisar är lika äckliga, blä.

2007-12-01 20:37:58
Postat av: Lollo

Hallå, nu tycker jag att en viss cissi går till överdrift. Vad har du för rättighet att kalla andra människor för äckliga? Det är fan inte kul för någon, njuter du av det eller?
Jag kan hålla med om att fjortisar inte är så jävla fräscha alls, och många är jävligt jobbiga som personer också.
Emos, det är ett sånt jävla konstigt uttryck, man vet inte vad som är vad och vem som är vem.

Det finns många människor, av många slag, och jag tycker att det är fel att dela upp dem i olika klasser (trots att jag just gjorde det, och brukar göra det..).
Och dessutom så är det bara i den här åldern människor är såhär, och det är så störande.

Jag har helt enkelt mycket blandade åsikter om det här, och det är jävlig skönt att det går över om några år..

2007-12-08 16:06:20
http://lifeoflowlow.blogg.se/
Postat av: Lollo

Förövrigt en askul guide, bra jobbat emma!

(aah, nu säger jag emot mig själv igen, kan jag försöka bestämma mig ngn gång?!)

2007-12-08 16:07:22
http://lifeoflowlow.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback