Midsommar

mardröms bild
Bild: Sandra och jag på midsommar för 3 år (?) sen.

Midsommar- Sveriges mest överskattade dag. Det tyckte jag förra året också, kommer jag ihåg. Fast i år känns vädret i alla fall lite halvdugligt.

Jag och Tom har precis städat lite här hemma och tagit en dusch så nu återstår bara det sista: att fixa mig. Detta är en procedur som oftast slutar illa. Tom tycker nämligen att jag lägger ner alldeles för mycket tid på mitt hår och att det är konstigt att det tar minst en timma för mig att fixa mig på mornarna. Jag vet, han är lite lagom störd.
Hur som helst så slutar det med att han sitter och blänger vid ytterdörren, fullt påklädd och redo att fly medans jag står och utöver sprojlans nya svordomar i badrummet och hotar med att snagga av mitt hår och bli lebb, för en tjej skulle förstå vikten av att ha perfekt hår.

Hur som helst så ska vi upp till Parken med ett 6-pack magrutor om ett tag och jag ska tvinga Tom att under lite milt knivhot att dansa runt stången för det är ta mej fan tradition. Sen så är vi bjudna på midsommarmiddag hemma hos honom vid 3. Det enda är att jag kommer för gallopera hem hit ett par gånger och se till att katterna fortfarande lever. Bror dumpade nämligen lille Rex här över natten och mina katter är lite känsliga för nya bekanskaper.




KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback