Om mitt vardagshinder.


Bild: Jag igår, snodd från kajsa.

Som vanligt när jag ska på middag/fest/spelning/promenad till affären så får jag megaångest över vad jag ska ha på mig. Låt oss kalla det för ett handikapp. Detta handikapp är alltså ett litet hinder i min vardag och var alltså inte helt otippat det igår också. Vilka skor? Jeans eller leggings? Brutalt eller glam? Så många frågor! Men till slut drog jag på mig ett svart fodral, svarta genomskinliga strumpbyxor, stilettos med nitar och så massa guld på det innan jag mycket nöjd och belåten över min snygga outfit trippade iväg för att möta Daniella och Natta.

Det tog mig ungefär 3 nanosekunder att ångra mitt klädval när jag såg att dom var något mer casualklädda än mig så det blev till att trippa hem på vingliga klackar igen och byta om till jeans och ballerinaskor. Och tack gode gud för det, för annars hade jag antagligen dött i natt av mina klackar och förörvigt varma outfit när vi satt och väntade på ambulansen. Men när jag vaknade imorse såg jag mest ut som en öststats-hora med utsmetat rött läppstift och svart smink över halva ansiktet. Kanske inte det vackraste jag skådat, or was it? Oh, hell no.



Postat av: melws

du.. jag är precis likadan. Att välja kläder till vardag och fest är det mest ångestframkallande som jag känner till.

2009-04-06 12:27:13
http://charitable.blogg.se/
Postat av: Emma

Melws: It's a curse!

2009-04-07 16:29:04
http://holdens.webblogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback