I can ride my bike.



Att cykla. Alla kan cykla. Alla lärde sig cykla när de var 4 år och har cyklat sen dess. Jag lärde mig cykla när jag var 8. Sen dess har jag väl cyklat en si sådär 10 gånger. Men igår var det dags igen. Jag började med att kolla så att bromsarna existerade (det misstaget gör jag inte om igen.) innan jag gav mig på det största hindret av alla: att bestiga fanskapet.

Alla verkar kunna slänga sig upp i farten på cykeln och bara trampa iväg. Jag hör inte till Kategorin Alla. Jag är världelös på allt som ska se smidigt ut. Men efter mycket om och men så satt jag där på sadeln (som för övrigt skar in på diverse trevliga ställen. Hur står folk ut?!) och kunde sakta, sakta rulla iväg. Vägbomar, små tanter med chihuahuaor och barn - inget kunde stoppa mig! Inte ens regnet som öste ner. Jag trampade bara på och funderade nästan på att snyta mig i handen för att se extra brutal ut men njaa, där gick nog gränsen.

Sen var jag nöjd resten av kvällen: Jag hade cyklat för första gången på flera år - utan att skada någon.




KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback