Fotad i gryningen.


Skrev precis ett halvt A4:a bullshit men det blev en fet DELETE på det. Fattar inte ens vad jag tänker längre. Jag vill skriva något fint och vackert, eller i alla fall något jag kan bli stolt över men ingenting duger i mina ögon längre. Vad skulle jag ens skriva om egentligen? Skriva om sommaren när jag var 14 år och naiv, svarthårig med vita slingor som lyssnade på death metal och som rökte för att alla snygga killar på spelningar gjorde det? När jag var 14 år och jämt drack mig alldeles för full på billig vodka blandat med Fanta som var "aaasgoooott".

Okej, det var en sån kväll mitt i sommaren och min familj campade på Öland. Solen som aldrig riktigt gick ner speglades över vattnet där vi satt på stranden kring en bond-fire och värmde oss med sprit direkt ur flaskan. Jag drog munbloss på cigaretter jag bjöds på och grävde sand ur mina svarta ballerinas som var dränkta i öl och havsvatten. Och allt var så perfekt. Jag var omgiven av i mina ögon fantastiska människor som bjöd på cigaretter, sprit och skönsång, jag var ung och brunbränd och allting var så jäkla nytt för mig. Nysingel och lammkött. Snygg som satan och väldigt omtyckt av killarna. Killarna som i mina Koskenkorva-dimmiga ögon var det vackraste jag sett och som var så snälla mot mig. Jag var 14 år och så osäker.

Den natten gick jag aldrig och la mig för den natten tyckte jag att det var en jättebra idé att följa med en kille till hans tält för att 15 minuter senare vingla därifrån. Sen gick jag. Jag gick i flera timmar. I skogen, på stranden och längs gamla åkrar. Då och då satte jag mig ner för att ta en klunk ur en flaska Jäger som jag inte minns vart den kom ifrån men som just då var det godaste jag någonsin smakat. När solen gått upp visade klockan att cafét hade öppnat så jag köpte mig min livs första chailatte som jag hade hört så mycket om och kände hur jag kammade hem vuxenpoängen där jag vinglade med mina spritindränka skor som stank cigarettrök i ena handen och en chailatte som jag inte ens tyckte om i den andra. 14 år och nyknullad av en kille jag inte ens mindes namnet på. 14 år och så blind.



Postat av: melws

Bara det inte är något som du grämer dig över. Alla har vi gått vilse utanför stigen och det går inte som man tänkt sig. Jag tycker om dina texter när du bara skriver om absolut INGENTING. Det är då som man får till allt. Man sitter inte och krystar ett inlägg som ska vara i en speciell anda utan bara KÖR. Fortsätt köra som du redan gör om dagarna och glöm för fan inte att ta hand om dig. Du är så fin Emma!

2010-02-03 10:33:42
http://charitable.blogg.se/
Postat av: Anonym

Oj. Kommer säkert låta helt fel men dina texter - jag älskar dem. Du skriver på ett sånt underbart sätt, visst var handlingen du skrev nu hemsk, och man önskar att du hade sluppit det. Du var ju så ung.

Men..keep up the good work beautiful girl <3

2010-02-03 11:14:12
Postat av: Johanna

Jag har läst din blogg i mer än ett år nu men aldrig tänkt på att kommentera förr. Varje dag har jag gått in för att se hur du mår, vad du gör och vad du skriver. Mest för att jag känner igen mig själv i dig jättemycket. Vi är lika och du är skriver så himla bra!



Och nu till kommentaren: Jag vet vad du menar, jag har varit där jag med. 14 år och riktigt korkad. Men fan vad man minns hur det var. Då var man den modigaste, coolaste, snyggaste och mognaste människan i världen. Men nej, man var ett barn och barn gör fel. Det är tur att vi vet det nu.



STORA kramar, du är guld värd som förgyller min dag med dina ord :)

2010-02-03 11:41:10
Postat av: Diana

Sa inte du att du blev av med oskulden tillsammans med din pojkvän, vars mamma inte ville veta av något sånt fuffens?

2010-02-03 14:31:20
Postat av: EMMA

ALLA: Tack så grymt mycket! Blir typ helt fluffig i hjärtat haha <3

DIANA: Jo då, för jag sa väl aldrig att jag blev av med oskulden med den där killen på Öland?

2010-02-03 15:17:14
http://holdens.webblogg.se/
Postat av: mela

Du skriver så grymt jävla bra. Tycker inte de lät allt för illa ändå, jag menar, lät ju faktiskt sjukt mysigt fram till tältet.. och man lär sig av sina misstag (om du nu ser det som ett).



Pusssar på mitt gull! <3

2010-02-03 19:04:49
http://mickimelius.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback