MAKE UP Q/A


1. Vilken foundation använder du? I.d's mineralpuder / Matte mousse från Maybelline när jag vill ha en krämig grund. 2. Favoritconcealer? YSL Touche Eclate alternativt ett stift från Maybelline men etiketten har nöts bort så vette fan vad den heter. 3. Vad har din hudton för undertoner? Err... En kall, typ grön-aktig. Sjukt svår att hitta passande foundation till i alla fall. 4. Din åsikt om lösögonfransar? Kan bli förjävla snyggt men kan å andra sidan också se ut som bajs. Och så är dom ju onödigt jobbiga att få till. 5. Slänger du din mascara  efter tre månader? Haha nej, speciellt inte om dom är dyra. Tror att min Dior-mascara har fått hänga med i snart ett år.


6. Vilken är din favoritmascara? Dior Show. Får monstervolym av den men det svider lite att punga ut över 300 för en mascara så det brukar bli Maybelline Colossal, den gula ni vet. 7. Favoritapplikatorer? Make Up Store's penslar är dom enda jag har så får väl köra på dom, speciellt #108 när man ska sota. 8. Använder du någon primer? Ibland i.d's egna men annars Make Up Store's Eye-primer Clear under ögonskuggan. 9. Favvoögonskugga? Spruce och Jubilee från Make Up Store. Den första är den perfekta skimrande gråa skuggan som funkar solo eller till en sotning. Den andra är en skimrande svart som används till sotning eller eyeliner. Awesome tillsammans.


10. Favvoläppstift? Ett krämigt ljusrosa från Lancôme, Color Fever Shine #302. 11. Favvoläppglans? Använder inte läppglans så ofta eftersom att håret fastnar i det non stop, men det brukar bli ett hallonrosa från Biotherm, #422 Glossy Splash. 12. Favvoblush? Complex från Make Up Store. 13. Vad tycker du om billigare "drugstore"make up? Beror helt på. Nagellack är ju lite skitsamma men bassmink vill jag gärna punga ut lite extra för så att jag vet att jag får bra kvalitet. Och så är jag ju lite märkesbög också när det kommer till smink. 14. Har du nånsin funderat på att ta en/gå en sminkkurs? Ja, jag sitter och funtar på IMC (Make Up Store's egna som för övrigt är den första och största kursen i Sverige) as we speak. Någon som vill donera 33.000 till mig? Jag skulle bli sååå happy.


15. Vilket är det värsta sminkmisstaget tycker du? För mörk eller flammig grund, för mycket rouge eller bortplockade ögonbryn. Det borde nästan vara dödsstraff på sistnämnda 16. Föredrar du neutrala färger eller färgstarka nyanser? Rätt så neutralt. Sotiga ögon och enkla läppar eller tvärt om. Jag måste bli bättre på färg! Ska köpa en mörkblå skugga att sota med och använda mer grönt. 17. Nämn ett av dina favoritmärken när det gäller smink. Make up store, MAC (Fast jag inte har en enda produkt. Har blivit hjärntvättad!) Maybelline och Dior.

 

Snodd från Becca Babycake.





KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback