3. FAVOURITE BRAND

Läppstift: #48 Èvasion, Chanel.
Duschcréme: Flying Fox, Lush.
Bronzer-pallett: French Riviera-edition, Too Faced.

En rätt så tricky fråga, eftersom att det finns en del märken som är lite lätt överhypade medan en del lite billigare "drug store-märken" kan överaska med helt sjukt bra produkter. På Boot's i England till exempel kan man fynda grymma produkter till löjligt låga priser. Mina favoritnagellackbortagnings-pads kommer från ett av deras märken (minns självklart inte vilket) och kostade typ 2,99 £, medan de från Make Up Store suger. Nagellack överlag märker jag ingen direkt skillnad på och tycker att H&M's egna är super och snorbilliga.

Men jag gillar Make Up Store överlag. Dels för det enorma sortimentet men även för den extremt kunniga personalen. Dessutom så är jag lite töntig och gillar när allt i sminkväskan matchar, haha! Too Faced har jag precis börjat utforska men har än så länge inte stött på någon produkt som jag inte råälskar och har även aldrig hört något dåligt om dem. Och ska jag lyxa till det så är det oftast till Chanel-disken jag gallopperar. Deras Rouge Coco Shine-läppstift glider på som en dröm och sitter som berget. Man får lätt vad man betalar för.

Ett icke-sminkmärke som alltid fått hjärtat att picka lite extra är Lush. Handgjorda och icke-djurtestade produkter som luktar orgasmiskt och som lämnar en smooth as a babys behind. Bra för mig som lätt blir supertorr och flagnar sådär halvsexigt av vanlig tvål. Testa Flying Fox-duschcrémen och deras badbomber.




KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback