MINA DAGAR

Dagarna rullar på och jag börjar för första gången på flera år hamna i en rätt så skön ruting. Går upp halv 7 varje morgon, gör mig proper och slänger i mig ett glas juice innan jag galloperar iväg till bussen (som jag för övrigt bara missat en gång so far. Den ni!) Bussen från Kungsängen till Kista tar 40 minuter så då passar jag på att slåss om dom åtråvärda sittplatserna på högra sidan av bussen. Då slipper man nämligen få gassande sol på sig vilket innebär akut illamående. Jag har vunnit striden en gång. Väl framme i Kista genar jag genom gallerian och sladdar runt på mina klackar på marmorgolvet som någon idiot polerar varje morgon. Passar på att ta första ciggen när jag spatserar över torget och påminner mig själv att jag ska sluta. Kommer fram till kontoret halv 9, hej:ar på alla och sätter igång datorn medan jag bygger ihop frukost bestående av yoghurt och müsli som jag har stående här. Sen skalar jag av mig klackarna och hoppar in i min tussenutte-söta tofflor och kör igång ordarna för dagen. Under dagen blir det möten, video/telekonferenser och typ en miljon frågetecken. Vad fan betyder SPLA-order?! Och Core och kjfdhskhk...? Fattar liksom inte så mycket än, men det kommer väl.

17.00 slutar jag och loggar ut, rätt så nöjd. Är svinhungrig eftersom att jag är proffs på att glömma matlådan hemma och lite för fattig för att gå ut och äta varje dag. Slirar än en gång igenom gallerian på mina klackar, bara för att missa sista direktbussen hem till Kungsängen. Svär för kung och fosterland och hoppar på min 3-bytesrutt för att komma hem minst en timma senare. Cirkus 12 timmar är det full rulle på mig, sen är jag död.




Postat av: Pan

Du skriver grymt bra!

2011-05-19 17:47:19

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback